Bra insats Lasse.

journalisterna man har hört om nån gång...

Synd att bildtexten blev så negativ.
När det är med i papperstidningen är det verkligen bra jobbat!djkmmo skrev:Det var ju inte lite uppslaget i papperstidningen heller. Bra jobbat!
Det var faktiskt hela en och en halv sida, så det var rätt stort uppslaget. Det dessutom i den största tidningen utanför norrlandRune.K skrev:När det är med i papperstidningen är det verkligen bra jobbat!djkmmo skrev:Det var ju inte lite uppslaget i papperstidningen heller. Bra jobbat!
Det är nog betydligt fler som läser Sydsvenskan än läser Ubuntubloggar på nätet...
Toppen! Mer så'nt. Bearbeta journalister där du bor!lasseroth skrev:Det hela gick till så att journalisten hade en artikel om Mac kontra Windows.
Jag skrev då ett vänligt mail och informerade om Ubuntus existens, vilket jag gör ofta när tillfälle gives.
I detta fallet ledde det till att jag fick ett svarsmail med en förfrågan om en intervju.
Det blev väl rätt så hyggligt, det gällde att framställa mig
som den vardagsanvändare jag i stort sett är.
Det blir ju heller aldrig någon konflikt för journalister att skriva om Ubuntu. I.o.m. att det inte kostar något,
finns inget vinstintresse och då blir det lättare för journalister att skriva.
Det blir aldrig PRECIS som man tänker sig när man har med media att göra. Man blirdjkmmo skrev:Lite synd att länken hit föll bort bara. Grattis till ubuntu.se.
Du kanske missförstod, men "länken" ubuntu.se var med i pappersutgåvan, men inte ubuntu-se.org. Därav gratulationerna till kollegerna "over there".Urban Anjar skrev:Det blir aldrig PRECIS som man tänker sig när man har med media att göra. Man blirdjkmmo skrev:Lite synd att länken hit föll bort bara. Grattis till ubuntu.se.
regelmässigt felciterad och vissa saker, som exempelvis länkar stryker de närmast
regelmässigt.
Visst är det synd att det blev fel, men samtidigt får dom som söker sej dit sannolikt bra hjälp där och några hittar säkert hit ändå. Det vikigaste är ju att det blir ett ökat intresse för ubuntu!djkmmo skrev:Du kanske missförstod, men "länken" ubuntu.se var med i pappersutgåvan, men inte ubuntu-se.org. Därav gratulationerna till kollegerna "over there".Urban Anjar skrev:Det blir aldrig PRECIS som man tänker sig när man har med media att göra. Man blirdjkmmo skrev:Lite synd att länken hit föll bort bara. Grattis till ubuntu.se.
regelmässigt felciterad och vissa saker, som exempelvis länkar stryker de närmast
regelmässigt.