Min mick funkar inte i skype
Min mick funkar inte i skype
Tjenare ^^
Igår så fixade jag skype till min lilla asus eee (som har ubuntu). Igår funkade micken med programmet ljudinspelare (micken är inbyggd) men inte i skype men idag när jag försöker spela in med ljudinspelaren så kommer det bara en jämn ton som inte har något med mig att göra. Alltså det är inte jag som på något sätt kan skapa den tonen.
Någon som kan hjälpa mig?
Igår så fixade jag skype till min lilla asus eee (som har ubuntu). Igår funkade micken med programmet ljudinspelare (micken är inbyggd) men inte i skype men idag när jag försöker spela in med ljudinspelaren så kommer det bara en jämn ton som inte har något med mig att göra. Alltså det är inte jag som på något sätt kan skapa den tonen.
Någon som kan hjälpa mig?
Re: Min mick funkar inte i skype
har du kollat ljudinställningarna i skype?
samt ubuntus ljudinställningar?-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Hejsan, lite ny inom detta så min fråga är hur du får pulse audio på skype? någon speciell verision man måste ladda ner... min skype har nämligen inte detta 
Tackar så mycket på förhand

Tackar så mycket på förhand
- ulftomas
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Öppna en terminal (Program - Tillbehör - Terminal) och skriv in följande:
Kopiera sedan avsnittet under Audio device och klistra in det i den här tråden, på det viset kanske vi kan slussa dig till rätt inställning i Skype.
Kod: Markera allt
lspci -v
-
Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Device 8277
Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 22
Memory at f9ff8000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
Capabilities: <access denied>
Kernel driver in use: HDA Intel
Kernel modules: snd-hda-intel
tack så mycket
lyckades klicka igång pulseaudio i skype men det förbättrade inget
Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 22
Memory at f9ff8000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
Capabilities: <access denied>
Kernel driver in use: HDA Intel
Kernel modules: snd-hda-intel
tack så mycket

lyckades klicka igång pulseaudio i skype men det förbättrade inget
- ulftomas
- Kontakt:
Kan du välja HDA Intel (hw: Intel,0) under Sound options på Sound in/out/Ringing eller något liknande (med HDA Intel i namnet)? Pröva isf de olika alternativen och återkom.
-
har provat, ingenting hände.... jag hör henne i testsamtalet men min mick spelar inte in någonting
- ulftomas
- Kontakt:
Har du inbyggd mick eller en som du pluggar in. Om du har inbyggd test:
Dubbelklicka på Volymkontrollen i panelen - Välj Alternativ och ändra Digital Output Source till Digital Mic 1
och om du har en du pluggar in:
Dubbelklicka på Volymkontrollen i panelen - Välj Alternativ och ändra Digital Output Source till Analog Inputs
Lämna sedan de resterande till Front mic /Mic /Mic
Dubbelklicka på Volymkontrollen i panelen - Välj Alternativ och ändra Digital Output Source till Digital Mic 1
och om du har en du pluggar in:
Dubbelklicka på Volymkontrollen i panelen - Välj Alternativ och ändra Digital Output Source till Analog Inputs
Lämna sedan de resterande till Front mic /Mic /Mic
- khelben1979
Prova att experimentera med mute i gnome- eller kde mixer.
-
Fråga mig inte hur eller varför, men detta fick jag att fungera i en eee701SD:
Sätt kontrollerna i Skype på HDA Intel (hw:Intel,o). Gå sedan till volymkontrollen, och sätt device på Playback:HDA Intel -ALC 662 Analog (Pulseaudio). Och naturligtvis ställer du in rätt sorts mikrofon under options (intern eller extern). Och, givetvis, mikrofonerna för fullt, boost på noll.
Varför detta fungerar begriper jag inte (det verkar ju som om jag valt ett alternativ utan inspelningsmöjligheter), men det gör det, och jag har svurit flera timmar över alla de hundratals, eller om det är tusentals, kombinationsmöjligheter som erbjuds - så nu håller jag mig till detta. Säkert kan man fixa det på ett smartare sätt, men mitt funkar åtminstone.
Kul att kunna ge nåt tillbaka nångång.
Sätt kontrollerna i Skype på HDA Intel (hw:Intel,o). Gå sedan till volymkontrollen, och sätt device på Playback:HDA Intel -ALC 662 Analog (Pulseaudio). Och naturligtvis ställer du in rätt sorts mikrofon under options (intern eller extern). Och, givetvis, mikrofonerna för fullt, boost på noll.
Varför detta fungerar begriper jag inte (det verkar ju som om jag valt ett alternativ utan inspelningsmöjligheter), men det gör det, och jag har svurit flera timmar över alla de hundratals, eller om det är tusentals, kombinationsmöjligheter som erbjuds - så nu håller jag mig till detta. Säkert kan man fixa det på ett smartare sätt, men mitt funkar åtminstone.
Kul att kunna ge nåt tillbaka nångång.

-
Just det ja, glömde, man måste välja HDA Intel -ALC 662 Analog (Pulseaudio) som Default mixer tracks i Sounds (under preferences) också; Sound Capture: OSS och Sound Playback: HDA ... OSS.
Det var det jag först fick att funka, återigen - ingen aning varför.
Det var det jag först fick att funka, återigen - ingen aning varför.