Ikonbyte

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Ruse

Ikonbyte

Inlägg av Ruse »

Tja!
Har bytt tema på datorn för första gången men grejen är att ikonerna inte vill byta pga. jag inte verkar ha rätt icon-engine? Vad göra?
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Re: Ikonbyte

Inlägg av Bossieman »

Rätt icon-engine? Kanske missförstår dig nu men tror det är nedanstående du letar efter.

1. System --> Inställningar --> Utseende
2. Markera det tema du för tillfället använder i rutan som dyker upp efter 1.
3. Klicka därefter på Anpassa som finns i nedre delen av fönstret.
4. Ett nytt fönster dyker upp efter 3. Gå till fliken Ikoner och välj vilka ikoner du vill använda.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Temat du länkade till innehåller bara ett GTK tema, dvs det som förändrar på utseendet på knappar etc. Om du vill använda ett annat ikontema får du ladda hem detta separat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ruse

Inlägg av Ruse »

Jo jag har fått höra det men den gör inte det, under temat i tema-fönstret står det att temat inte kommer se ut som det var tänkt eftersom jag inte har rätt ikontema "" installerat. När jag kollar i lista över tillgängliga ikoner finns inte gaianova med där. Saken är den att oavsett vilket tema jag installerar från gnome-look så säger den samma sak och dom enda ikonerna jag har att välja mellan är det jag fick med i Ubuntu?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Antar att det är för att personen som skapade temat har "sparat" temat via temahanteraren och när du installerar det vill temahanteraren ha det saknade ikontemat.
Ruse

Inlägg av Ruse »

Ok, det där förstod jag nog inte :P men finns det någon lösning på det?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det beror på hur man ser det. Det är väl bara atta använda det ikontema man själv vill. Det är inget som påverkar själva GTK temat.
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"