Hur länge kan en moderator sitta kvar? [LÖST]

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Hur länge kan en moderator sitta kvar?

Inlägg av maths57 »

Vad kan du göra själv för att vi moderatorer, inte bara Hund, ska sluta "springa efter" dig? Vad har du för roll i det som händer här på forumet? Hur bidrar du till att det ska bli en god stämning här?
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

maths57 skrev:Vad kan du göra själv för att vi moderatorer, inte bara Hund, ska sluta "springa efter" dig? Vad har du för roll i det som händer här på forumet? Hur bidrar du till att det ska bli en god stämning här?
T.ex att det nu står GNU/Linux på vår förstasida och att länkarna på förstasidan syns klart och tydligt nu.
Sedan försöker jag svara på de supportfrågor jag kan svara på.

Det är faktiskt så, att det är bara är Hund som är irriterande...speciellt när han har fel, då kan han bli snudd på otrevlig.
Ni andra moderatorer sköter ert jobb betydligt snyggare!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du ska inte yttra dig om otrevligheter. Du ska inte heller yttra dig eller prata om mig i tredje person på det viset. Du får ju självklart kritisera mig om du vill, men hoppa över barnsligheterna nästa gång.

Jag hade fel en gång. Jag stod fast vid det jag hört, inget fel med det. Jag litade på vad andra sade bara.

Och jag förföljer dig inte, det fins ingen anledning till varför jag skulle göra det.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Hund skrev: Och jag förföljer dig inte, det fins ingen anledning till varför jag skulle göra det.
Vad bra, då slipper jag dina kommentarer från och med nu.
End of discussion.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

webaake skrev:Hund gör ett kanonjobb! Är du missnöjd med hans arbetsinsats så vänd dig till förtoenderådet.
Hund är verkligen en äkta eldsjäl och dessutom är han både lugn, sansad med lååång stubin. Hund har dessutom den - tyvärr alltför ovanliga - förmågan att erkänna när han gjort fel och försöker rätta till detta. Om fler hade samma förmåga till detta (alla som verkligen gör något gör nämligan fel ibland, endast sådana som inget gör kan undgå att göra fel) så skulle världen se bättre ut. Om du lyckas reta upp Hund så har han med största sannolikhet all anledning till att vara uppretad. 8)

Jag tycker fö att alla moderatorerna gör ett väldigt bra jobb, det är inte helt enkelt att göra avvägningar vad som är regelbrott och inte när diskussionens vågor går höga. Visst kan det bli fel ibland, något annat vore synnerligen anmärkningsvärt, men fel kan alltid rättas till och jag tycker att viljan att rätta ev felaktigheter är stor överlag inom forumadministrationen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

vulfgar skrev:
webaake skrev:Hund gör ett kanonjobb! Är du missnöjd med hans arbetsinsats så vänd dig till förtoenderådet.
Hund är verkligen en äkta eldsjäl och dessutom är han både lugn, sansad med lååång stubin. Hund har dessutom den - tyvärr alltför ovanliga - förmågan att erkänna när han gjort fel och försöker rätta till detta. Om fler hade samma förmåga till detta (alla som verkligen gör något gör nämligan fel ibland, endast sådana som inget gör kan undgå att göra fel) så skulle världen se bättre ut. Om du lyckas reta upp Hund så har han med största sannolikhet all anledning till att vara uppretad. 8)

Jag tycker fö att alla moderatorerna gör ett väldigt bra jobb, det är inte helt enkelt att göra avvägningar vad som är regelbrott och inte när diskussionens vågor går höga. Visst kan det bli fel ibland, något annat vore synnerligen anmärkningsvärt, men fel kan alltid rättas till och jag tycker att viljan att rätta ev felaktigheter är stor överlag inom forumadministrationen.
+1 Jag har bara gott att säga om Hund, säkert har han gjort fel någon gång, vem
har inte det.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Håller helt med vulfgar och Urban. Hund är en stor tillgång för forumet.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

@vulfgar

Jag förstår att Hund är omtyckt av många, men jag måste inte tycka om honom för det.
Det är något med personkemin mellan Hund och mej...
Det är egentligen märkligt att man kan känna av sådant via tangentbordet.
Men jag upplevt liknande innan fast tvärtom.
Har fått väldigt bra kontakt med ett par tjejer via tangentbordet och det är faktiskt riktigt häftigt.

Angående Hund så vill jag gärna att han håller sej borta från mej, det är väl inget konstigt med det.
mvh Rune
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Rune.K skrev:@vulfgar

Jag förstår att Hund är omtyckt av många, men jag måste inte tycka om honom för det.
Det är något med personkemin mellan Hund och mej...
Det är egentligen märkligt att man kan känna av sådant via tangentbordet.
Men jag upplevt liknande innan fast tvärtom.
Har fått väldigt bra kontakt med ett par tjejer via tangentbordet och det är faktiskt riktigt häftigt.

Angående Hund så vill jag gärna att han håller sej borta från mej, det är väl inget konstigt med det.
mvh Rune
Man kan inte älska alla, det är bara mänskligt. :) Däremot så får du faktiskt acceptera att Hund gör sitt jobb, du kan inte begära att en forumadmin håller sej borta från vissa trådar bra för att du skrivit i dom. ::) Försök att inse att du kanske läser hans inlägg "som fan läser bibeln" just pga av personkemin. Dvs, det är bra att alltid försöka göra en välvillig tolkning av det någon skrivit, förutsätta att personen har goda avsikter. ;)

Om du tycker att Hund agerar felaktigt mot dej i någon tråd så kontakta någon annan forumadmin/moderator eller fråga Hund via PM vad han menar. Givetvis får man komma med kritik, men först kan det vara bra att klura ut om det är verkligen finns fog för kritik eller om man bara missförstått varann.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag värderar kunskap högre än tvärsäkra uttalanden...

Ett citat från > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=36990

Det handlar om att man i Debian kan spela mp3 "out of the box".
Nu har jag kollat med några som använder Debian. Du har fel. Jag tyckte det vore konstigt om Debian skulle skeppas med stöd för stängda format när dom inte ens har med Firefox eftersom det inte är helt fritt.

Jag tänker inte hålla mig borta från trådar. Däremot föreslår jag att du taggar ner och börjar bete dig som folk igen. Och säg inte åt mig vad jag ska göra.
Det är riktigt komisk läsning så här efteråt. ;D
Speciellt som jag vet, efter att ha installerat Debian mer än en gång att man kan lyssna på mp3 direkt.

Den ursprungliga tråden > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=36957
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Om någon medlem modereras oftare av Hund än av andra moderatorer så kan det bero på att Hund lägger ner mycket arbete på forum generellt (inte bara på att moderera den medlemmen).
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

ycc skrev:Om någon medlem modereras oftare av Hund än av andra moderatorer så kan det bero på att Hund lägger ner mycket arbete på forum generellt (inte bara på att moderera den medlemmen).
Kan ju likaväl vara så att Hund lystrar mer till just den medlemmen och just därför är mer aktiv på vad denne skriver och svarar/reagerar därför mer frekvent än övriga moderatorer.
Gillar man inte en person så är ju chansen betydligt större att det blir respons på vad den ogillade skriver.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Kattskrället skrev:
ycc skrev:Om någon medlem modereras oftare av Hund än av andra moderatorer så kan det bero på att Hund lägger ner mycket arbete på forum generellt (inte bara på att moderera den medlemmen).
Kan ju likaväl vara så att Hund lystrar mer till just den medlemmen och just därför är mer aktiv på vad denne skriver och svarar/reagerar därför mer frekvent än övriga moderatorer.
Gillar man inte en person så är ju chansen betydligt större att det blir respons på vad den ogillade skriver.
Det där är rena spekulationer.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

ZX Spectrum skrev:
Kattskrället skrev:
Är det? Har du bevis för nåt annat?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag är inte på någon mer än någon annan. Jag tycker absolut inte illa om någon, den som tror annat är ute i det blå.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Kattskrället skrev:
ZX Spectrum skrev:
Kattskrället skrev:
Är det? Har du bevis för nåt annat?
Varför ska jag komma med bevis när det är du som kommer med anklagelser? Mig veterligen så är det den som kommer med sånt som ska bevisa detta, allt enligt det demokratiska rättssystemet.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Angående Ipred så är det väl omvänd bevisbörda? Du måste bevisa att du är oskyldig.....så var det med den demokratin. ;)

Sedan kan jag hålla med dig om att min post var rena spekulationer, inga anklagelser. :)
Bengan.U

Inlägg av Bengan.U »

"- Hur länge kan en moderator sitta kvar? "
Fråga er istället hur länge ni kommer att ha några medlemmar kvar !
Lägg kraften på suport istället för på tjaffs !
Främjar ert "gnabb" UBUNTU gemenskapen ? Knappast !

MVH/Bengan.U
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Bengan.U skrev:"- Hur länge kan en moderator sitta kvar? "
Fråga er istället hur länge ni kommer att ha några medlemmar kvar !
Lägg kraften på suport istället för på tjaffs !
Främjar ert "gnabb" UBUNTU gemenskapen ? Knappast !

MVH/Bengan.U
+1
Bild
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

+1 till Bengan.U
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Forum"