Firefox problem med DEXTER dagisschema[LÖST]
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Firefox problem med DEXTER dagisschema[LÖST]
Min kommun använder ett system kallat DEXTER för administration av förskola och skola, vad jag förstår ett väldigt populärt system även bland andra kommuner. Där kan man bland annat registrera scheman för sina barn på förskolan. Mitt problem är att jag inte kan ändra schemat för mitt barn i Ubuntu med firefox, bl.a annat saknas en kalenderfunktion för att välja ett startdatum vilket gör att jag inte kommer vidare för att registrera schemat. Jag har varit i kontakt med kommunen som anmält detta till systemleverantören. De har även testat detta i Firefox i windowsmiljö där det fungerar. Är det någon som har någon idé vad man kan göra för att få detta att fungera. Jag påpekade för kommunen att deras system inte bör låsa någon till att använda ett specifikt operativsystem vilket de noterade i sin felanmälan till systemleverantören.
Senast redigerad av 1 magnthor, redigerad totalt 3 gånger.
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Firefox problem med DEXTER dagisschema
Du skulle kunna testa att installera tillägget User Agent Switcher:
Välj Verktyg->Tillägg->Hantera tillägg->Bläddra bland alla tillägg-> skriv User Agent Switcher i sökfältet.
Några andra bra tillägg är:
Open IT Online
PDF Download
Några bra insticksmoduler:
Java plugin
Välj Verktyg->Tillägg->Hantera tillägg->Bläddra bland alla tillägg-> skriv User Agent Switcher i sökfältet.
Några andra bra tillägg är:
Open IT Online
PDF Download
Några bra insticksmoduler:
Java plugin
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Firefox problem med DEXTER dagisschema[LÖST]
Problemet verkar vara löst antingen att kommunen fått någon uppdatering från sin leverantör, eller efter att jag uppgraderat till 10.04.