Halloj,
Jag mekar fortfarande lite med SixA, mitt första program.
Det jag nu behöver är ett sätt att visa en ruta när en händelse sker i en terminal. Saken är den att efter man kört ett kommando så väntar bluetoothen på att få en handkontroll kopplad till sig. När detta sker så visas en text av vad det är för enhet i terminalen. Men då mitt program endast är en gui och att terminalen inte visas så blir det problem.
All outut innan det att själva handkontrollen visas (vilket kan ta en liten stund) visas redan. SÅ jag vill allså göra ett bash skript som säger det att när texten X visas så kör du kommandot Y.
Jag vet inte exakt hur jag kan göra det i ett kommando som reda körs? Om man kan lyssna på ett kommando med ett annat?
Visa meddelenade när en händelse sker i en terminal.
- Osprey
- Kontakt:
Re: Visa meddelenade när en händelse sker i en terminal.
Jag inte riktigt om jag förstår hur du menar. Du kan ju alltid låta ett kommando läsa vad ett annat skriver/åstadkommer med en vanlig pipe, dvs. "cmd1 | cmd2". Om kommandona istället ska vara helt fristående så kan du ju låta det första skriva till en fil, antingen enbart eller också både fil och stdout via "tee". Sedan kan det andra läsa från filen genom att du kör det som en daemon som t.ex läser med "tail -f".
Vill man verkligen göra det helt "automagiskt" om än med en viss prestandaförlust, så borde det gå att fixa en avlänkning i devicedrivern, men det skulle jag inte tro behövs.
Men som sagt, jag vet inte om jag riktigt förstår vad du menar...
Vill man verkligen göra det helt "automagiskt" om än med en viss prestandaförlust, så borde det gå att fixa en avlänkning i devicedrivern, men det skulle jag inte tro behövs.
Men som sagt, jag vet inte om jag riktigt förstår vad du menar...

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...