Tack så mycket Crying Freeman!
Debian Linux Printer & Scanner Drivers (3.0)
This driver software allows your computer to interface with the printer & scanner elements of your Canon multifunctional device.
Compatibility:
Operating system(s): Linux
Language(s): Czech, Danish, Dutch, English, Finnish, French, German, Greek, Hungarian, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, Swedish, Turkish
Märkligt, att inte ens Canons kundtjänst visste om det när jag ringde dit.
Och då har jag en fråga till. När jag frågade om Dell som hade ett program för ubuntu 7.04 då svarade Hund att det är inte uppdaterad. Dvs det går inte att använda. Däremot har man ett program för Linux i allmänhet, det är användbar. Fast i det här fallet är Debian. Så är det säkrare program, fast inte datummärkt än den som är specifik för en gammal Ubuntu?
REDIGERAT: Nu fick jag skriftligt svar från Canon;
Det finns två versioner en som heter debian linux och en som heter RPM linux och de är släpta i april 2008, Vi hittar ingen som passar Ubuntu. så vi kan inte garantera att det fungerar. Det enda som finns å göra är att testa eller att rådfråga affären! I specen för skrivaren nämns inte ens Linux alls
Det är lite jobbigt att "testa" så jag hoppas att någon vet säkert om det funkar eller ej.