bbauto skrev:Om du nu fått igång 1st Compaq till belåtenhet, kan du inte plocka ut hårddiskarna, sätta jumpern som slav till den som är Ok, och sen klona dom en efter en, det lär ta något dygn, men du kan ju alltid ta kaffepausar på någon timma mellan varven...
När systemen väl är på plats, går det väl alltid att fixa central deployment!?
Nej tyvärr är inte Compaq'en igång.
Vi har fassnat i följade............
av Konservburk 10 apr 2009, 12:12
Hans Linde skrev:Det är gjort..............ingen fel indikering.
Ska jag göra reboot och in på Debian-resize.........

Ja, det var tanken. Men jag är inte säker på att det kommer fungera.
Om det inte fungerar behöver vi även kunna använda en version av
e2fsck innan root-filsytemet monteras, vilket verkar vara något svårare att ordna än
resize2fs. Just nu vet jag inte riktigt hur det bäst kan ordnas.
Så kan du hjälp oss ur den här knipan, så är jag tacksam.
Vi har varit ut på djupt vatten och självär jag knappt sjöduglig så min summering är eventuellt förenklad.
Debian 4.0 är installerad på hda1 och vi har försökt installera och utvärder ett antal fönsterhanterare.
Dessvärre som blir hda1 full och vi söker lösningar för att ta bort hda2 och utöka hda1 fullt ut.
För att göra det behövs det installeras några filer iaf på hda1 och det har inte varit lätt pga utrymmes brist.
Konservburk har då trixat några varv, där iderena och och utfaller går att läsa i trådens tidigare inlägg.
Men här står vi nu .......nästan färdiga för att installera applikationerna.
Debian 4.0 Etch är vald (tror jag) om den inte blir föremål för "bantning/trimmning".
Fönsterhanterare har iaf Konservburk en utfattning om. Jag tror att Openbox är fördelaktig ibland.
Applikationerna blir troligen en lätt resa.
Sedan har vi det saker som jag förbisett.