Nån som muckar?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: Nån som muckar?

Inlägg av weaver73 »

CrashLord skrev:
Zussa skrev:
weaver73 skrev: Windows är bättre för att det kostar PENGAR, och PENGAR är vad som får den här världen att snurra. Men det fattar väl inte ni era fattiga satar.

8)

Ha du sitter och ljuger din lille jäkel, Du försöker ju omvända mig.
Inte konstigt jag är sjuk hostar mm som har fått sitta vid ubuntu. Nej med windows är man trygg och blir inte sjuk.
det är bäst du är snäll annars kommer frugan och drar dig i öronen  ;D
Sånt gör hon jämt och ständigt. Hm, jag får nog ändra attityd tror jag.  ;D
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Pang! Bom! Spash, ahhh!!!??!! Brak - Splatch
Boooooooom!

Era huven rullar runt era söndersrängda kroppar!

Hastala vista! Yeah!

Ingen mycker med mig!  ;D ;)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Gunnar skrev:

Haha.. Får erkänna att jag är nörd.. men fisk???

Åjo grabben, det tror jag nog lite på ändå. Med all väta som dragit ner över
din landsända denna höst, vete tusan om du inte snart får både fjäll och simhud
mellan tår o fingrar ändå.  ;)

Morsning grabben. Simkunnig nu?  ;D

Jag hoppas att det gick dig väl när stormen Pär drog fram över ditt huvud.
Hemma hos mig var det hyfsat. Här är det mest frugan som stormar.
Gröna Gölingar över allt, har jag fått på gamla dar. Jisses, så det kan bli.

Nu är det bara att hoppas att det blir med mig som det står i Bobcats devis:
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Ahlzeimers och glömma bort var man ställde den"

Broder Tuck drar sig hastigt undan för att inte bli nedslagen i alla bemärkelser
men önskar alla blodiga kämpar a Good Hunt. Träna för skatteåterbäringen!

Ta vara på varandra, så länge ni har varann

Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Emil.s skrev: Hastala vista! Yeah!
Uhhh!  :o
Vad har vi sagt om svordomar här inne?
*ger Emil.s en rejäl örfil*

::)
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Alltså. Microsoft Windows är bättre än lunix. Det är enkelt att bevisa.

För det första: TANSTAAFL. Ubuntu är gratis, och därför per definition värdelöst. Som ubuntuförespråkare är man lite som pojken i den här tjuvlyssningen - lite korkad, lite enfaldig - kort sagt efterbliven.

För det andra: det här är en demokrati. En majoritet av sveriges befolkning använder Microsoft Windows, och vi kan se det som om de lägger sin röst på Microsoft Windows. Det gör att Microsoft Windows är demkratiskt framröstat till att vara Sveriges bästa operativsystem. Slå det, hippies!

Just hippies är det tredje. Kolla på den där Stallman: en jävla trädkramande kommunisthippie! Vill vi associeras med dessa? Fan heller! Vi är en stolt demokrati, och undantaget alla finniga tonåringar som försöker lura på stackars intet ont anande pensonärer sin stalinpropaganda, så har vi besegrat både kommunisterna och hippiesarna för länge sedan! Vi får inte släppa in dem igen!

För det fjärde: Drivrutiner. Varje gång jag köpt en OEM-dator med Microsoft Windows på har det bara varit att starta datorn, så fungerar den! Visst, den är full med skräp från tillverkaren jag måste ägna en halv dag åt att sanera min dator från, men all hårdvara, och alla drivrutiner fungerar bara sådär *knäpper med fingrarna*. Vill jag ha lunix måste jag ladda ner en skiva, bränna ut den, genomgå en Extremt komplex installation (en vanlig användare ska inte behöva avgöra hur han vill partitionera! Det ska installationsprogrammet magiskt veta!), och efter att det är klart är det inte säkert att all hårdvara fungerar, om jag inte själv installerar drivrutiner för den. När OEM-tillverkaren redan hade gjort det i Microsoft Windows slapp jag det!

Och slutligen: Mjukvara. Kan jag köra senaste versionen av Microsoft Office i lunix? Nej! Kan jag köra senaste versionen av OpenOffice (eller vad ni flowerpowerpsykos kallar det) i Microsoft Windows? JA!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

ozamosi skrev: Alltså. Microsoft Windows är bättre än lunix. Det är enkelt att bevisa.

(...)

För det andra: det här är en demokrati. En majoritet av sveriges befolkning använder Microsoft Windows, och vi kan se det som om de lägger sin röst på Microsoft Windows. Det gör att Microsoft Windows är demkratiskt framröstat till att vara Sveriges bästa operativsystem. Slå det, hippies!

(...)
Av alla korkade argument tar detta priset. Demokrati?, ja lika mycket som om något parti stod i vallokalerna och delade ut färdiga valkuvert ingenklistrade och med det partiets valsedlar. Skulle man eventuellt vilja rösta på något annat fick man gå ner i den oupplysta källaren och leta upp tomma oklistrade kuvert och sedan fick man via postorder rekvirera valsedlar för ett annat parti. Skulle det vara demokrati?

I själva verket är nog Linux det mest valda operativsystemet. Windows och MacOS kör man för att det kom med burken och för att man inte vet bättre. Nu finns det naturligtvis skäl att köra Windows och folk som skulle välja det ändå, men inte lika många, om folk hade ett fritt val. De flesta som kör Windows vet inte  ens om ATT de har ett operativsystem, jag vet, jag brukar fråga.
Senast redigerad av 1 Urban Anjar, redigerad totalt 16 gånger.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

Är windows ett operativsystem!?
Jag har alltid trott att det är en i raden av spelkonsoler.
Klart att jag har en windowsburk här hemma till barnen, för att spela spel o hämta hem virus.
Och att det kostar pengar är OK, Xbox är ju inte heller gratis.

/Jorgen
Okänd

Inlägg av Okänd »

ha ha h a h a aaaa    ;D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"