Fedora Core 6

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
mickej79
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Fedora Core 6

Inlägg av mickej79 »

Hej någon som har testa fedora 6? tänkte om någon gjort det jämför med ubuntu 6.10 Så vad tycker ni funkar bäst?

Mvh Micke
Okänd

Fedora Core 6

Inlägg av Okänd »

Jag körde FC förut men just v6 som jag såg fram emot vägrade installeras på min dator och jag bytte då till edgy. Det var en bugg i installeraren som skulle vara fixad som tydligen inte var fixad ändå.

/andy
Användarvisningsbild
TheOne

Fedora Core 6

Inlägg av TheOne »

Jag har tänkt att testa, men grejen är ju den att jag äntligen har lyckats fixa en Ubuntu installation som jag är nöjd med. Så det får dröja tills Ubuntu börjar krångla igen! ;)
Pickled Jesus

SV: Fedora Core 6

Inlägg av Pickled Jesus »

Jag testade FC 6 för någon vecka sedan. Tyckte det sög generellt. Kändes mycket segare.. all nerladdning av uppdateringar gick speciellt långsamt. Dessutom gillade jag inte pakethanteraren pirut.. och yum extender var visserligen bättre men fortfarande så seeeegt. (jag kör ubuntu på samma dator och det känns mkt snabbare). Ytterligare ett problem med FC6 är att om du installerar på ett system med NVIDIA graffikkort så får du en svart skärm vid första booten...(out of range) och lär boota i runlevel 3 och köra något inställningsprogram för graffikkortsdrivrutinerna. Smått irriterande. Desktop effects (via compiz) var inbyggt i fc6 men var svårt att aktivera och inte särskilt konfigurerbart... bättre att köra beryl. Vidare så är firefox 1.5 standard och de kommer inte byta till 2.0 utan vänta på ff3.0... så man lär installera 2.0 själv... och det kan funka bättre eller sämre...
En sak till att betänka är att automatix inte finns för fc6... vilket ju sparar så enormt med tid
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"