Hejsan, jag har haft ubuntu 8.10 sedan en tid tillbaka och har under den tid stött på allt för många hinder. Jag har fått ett konstant spammande meddelande som lyder som ämnet, "Unexpected IRQ trap at vector 9b". Jag har googlat runt efter lösningar men endast funnit folk med samma problem. Finns det någon godhjärtad människa som kan sätta stop på detta problem? Det skulle uppskattas mer än ni tror. Om information om min data behövs så är det bara att fråga.
Tack på förhand.
Unexpected IRQ trap at vector 9b
Re: Unexpected IRQ trap at vector 9b
Utan att veta exakt så skulle jag testa att plocka ut alla eventuella PCI-kort och sedan testa dem ett och ett, för att se om problemet återuppstod. Du kan också byta plats på dem.
Du kan också pröva att ändra inställningen i BIOS:et för "Plug and Play OS" till tvärtom vad den nu är.
Jag har antagit att du har en stationär dator och att det är någon IRQ-konflikt, men jag kan ha helt fel. Det kan också vara någon drivrutin, eller en kombination av hårdvara/drivrutinsproblem.
Du kan också pröva att ändra inställningen i BIOS:et för "Plug and Play OS" till tvärtom vad den nu är.
Jag har antagit att du har en stationär dator och att det är någon IRQ-konflikt, men jag kan ha helt fel. Det kan också vara någon drivrutin, eller en kombination av hårdvara/drivrutinsproblem.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.