Kul att göra nya bekantskaper, fosskalendern (eller om det var den här tråden, kommer inte ihåg) har iaf funkat
En fika där vi i nollgradig vårvinter står kvar och tjötar utomhus en timme efter att Caféet stängt får allt betraktas som en trevlig fika. Eldräven visade Linux på Nintendo DS och bullen var god.
SakJur skrev:Skulle gärna vara med om jag råkar vara i närheten under något av era möten
Vart är du 4 april? Kände mig så hågad efter dagens fika så jag skriver in en ny i fosskalenderna med en gång. http://fosskalendern.se/events/46
Tror vi kan försöka sen med samma tid första lördan varje månad.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.
Cadryc skrev:Kul att göra nya bekantskaper, fosskalendern (eller om det var den här tråden, kommer inte ihåg) har iaf funkat
En fika där vi i nollgradig vårvinter står kvar och tjötar utomhus en timme efter att Caféet stängt får allt betraktas som en trevlig fika. Eldräven visade Linux på Nintendo DS och bullen var god.
SakJur skrev:Skulle gärna vara med om jag råkar vara i närheten under något av era möten
Vart är du 4 april? Kände mig så hågad efter dagens fika så jag skriver in en ny i fosskalenderna med en gång. http://fosskalendern.se/events/46
Tror vi kan försöka sen med samma tid första lördan varje månad.
Kanske hänger jag för mycket på forumet, tänkte inte på att det är viss Påsk å sånt den här helgen så spörs imorn hur öppettiderna är. Jag kommer iaf imorn, i värsta fall så letar vi upp nåt ställe som är öppet/öppnar ett ställe.
Borde inte forumet upplysa användaren om vilken veckodag det är, och förvarna om kommande helger ?
Ett tips är att ta med sig ett A4-ark, en spritpenna och en tejpbit och fråga om det är okej om ni sätter upp en hänvisningslapp på cafédörren.
Det hjälper eventuella senkommande att hitta rätt. Jag blev tvungen att flytta den senaste träffen vi hade och det blev många missförstånd utan en lapp.
CryingFreeman skrev:Ett tips är att ta med sig ett A4-ark, en spritpenna och en tejpbit och fråga om det är okej om ni sätter upp en hänvisningslapp på cafédörren.
Det hjälper eventuella senkommande att hitta rätt. Jag blev tvungen att flytta den senaste träffen vi hade och det blev många missförstånd utan en lapp.
Bra tips, tyvärr läste jag det inte förrän nu och inte heller kom jag på nåt liknande själv. En trio blev vi iaf
Nåväl, vad sägs om nästa fika 2:a maj?
CryingFreeman skrev:Ett tips är att ta med sig ett A4-ark, en spritpenna och en tejpbit och fråga om det är okej om ni sätter upp en hänvisningslapp på cafédörren.
Bra tips, tyvärr läste jag det inte förrän nu och inte heller kom jag på nåt liknande själv. En trio blev vi iaf
2:a maj-fikat närmar sig Om jag hinner så ska jag installera Jaunty Netbook Remix med greedy intel på min Aspire One, och ta med på fikat. Tror jag kan få tag i trådlöst bredband också (du vet vem du är )