Ventrilo client till Linux

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
lillmaktarn
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Ventrilo client till Linux

Inlägg av lillmaktarn »

Någon som vet om det någonsin kommer att komma en ventrilo Linux client?
Har stått på ventrilo.com att den är under tillverkning i över ett år nu och jag börjar bli lite förbannad!

Jag har använt mig av Ubuntu i över ett år nu och det enda som jag saknar från windows är ventrilo. Jag tycker att vi ska sätta lite press på människorna på ventrilo för att få en Linux client!

Håller ni med mig?!
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ventrilo client till Linux

Inlägg av KiviE »

Det har stått bra mycket längre än ett år att det ska komma en linuxklient så jag vågar säga att det aldrig kommer att komma en.
Användarvisningsbild
lillmaktarn

Inlägg av lillmaktarn »

Jag tycker att det är förj*vligt! Ursäkta uttrycket men det behövde sägas! Jag kan inte mycket om programmering men det kan väl inte vara så mycket som behöver göras för att det ska funka till Linux, eller? Rätta mig gärna om jag har fel.

Finns det inget man kan göra för att sätta lite press på dom?
fedor
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av fedor »

Ska numera finnas ett bra öppet alternativ kallat Mumble(finns i förråden). Det svåra blir att få alla konservativ windowsanvändare att byta :-\
Användarvisningsbild
lillmaktarn

Inlägg av lillmaktarn »

A precis :S

Jag skulle lätt kunna tänka mig att köra TS eller skype istället men har kompisar som vägrar använda annat än Ventrilo och jag kan inte förstå varför det inte finns en klient till Linux! Släpp källkoden så får dom förmodligen en Linuxversion gratis!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du kan ju alltid köra det via Wine.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
lillmaktarn

Inlägg av lillmaktarn »

Hund skrev:Du kan ju alltid köra det via Wine.
Jag har gjort det men det är så ojämnt, ena dagen funkar det sen andra dagen funkar det inte och då kan man sitta i timmar och försöka lösa problemet och sen är det inte säkert att det funkar en vecka senare.
orz

Inlägg av orz »

lillmaktarn skrev:A precis :S

Jag skulle lätt kunna tänka mig att köra TS eller skype istället men har kompisar som vägrar använda annat än Ventrilo och jag kan inte förstå varför det inte finns en klient till Linux! Släpp källkoden så får dom förmodligen en Linuxversion gratis!
För att ventrilo använder gsm-codec ... vet att ts inte gör det, vet inte hur det är med mumble. Blir bättre kvalitet på ljudöverföringen enligt min åsikt.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du får övertyga din vänner. :) Sätt upp en server med Mumble och låt dom prova det, när dom märker att ljudkvalitén och svarstiden är mycket bättre kommer dom kanske tänka om.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"