Musen fryser efter några minuter

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Sourceman
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Musen fryser efter några minuter

Inlägg av Sourceman »

När jag har använt Ubuntu ett tag fryser musen. Enda sättet att få den att funka igen är en omstart.

Jag har Ubuntu 8.10, installerat med .ison från Ubuntus hemsida.
Musen fryser även när man kör från skivan.
Har provat med en mus från en annan dator, men det funkar ändå inte.
Jag har testat att använda olika USB-portar, men det är inte det som är fel.
Eftersom det händer även i skivan tror jag det är antingen datorn eller iso-filen det är fel på.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Musen fryser efter några minuter

Inlägg av Cadryc »

Du nämner att du testat olika USBportar, det här kanske är en dum fråga men har du testat med en PS2-ansluten mus?''

Att Ubuntu på en del datorer haft problem med usb-anslutna möss har jag sett lite av förut, vilken version av Ubuntu kör du?
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
bensta
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Musen fryser efter några minuter

Inlägg av bensta »

Hej,

Jag har exakt samma problem att musen fastnar efter ett par minuter. Det spelar ingen roll vilken Ubuntu utgåva jag använder mig, eller live-CD eller kör Gparted från CD. Den fastnar konstant. Har provat att ta bort det extra ASUS-bildkortet men fungerar iallafall inte (har ett inbyggt Nvidia krets i dell-datorn som inte används). Skrivbordet fungerar däremot. Jag har använt både tråd UDB-mus och trådlös mus men det är ingen skillnad (har inget PS/2 ingång).

Min dator är:
Dell Dimension DIME521
AMD Athlon 64x2 dual
Core processor 4200+
2,20 GHz, 3 GB RAM

Hilfe bitte schnell!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"