För några timmar sedan skulle jag uppdatera klockan och kalenderfunktionen (tror jag) genom uppdateringshanteraren vilket gav felmeddelande om msttcorefonts men det verkade fungera annars. Nu står det dock att systemet uppdaterades senast för 7 dagar sen. Som ni kanske förstår använder jag Hardy Heron och inte Intrepid Ibex.Misslyckades med att hämta cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release i386 (20080423)]/dists/hardy/main/binary-i386/Packages.gz Använd apt-cdrom för att APT ska känna igen denna cd. apt-get update kan inte användas för att lägga till skivor
Misslyckades med att hämta cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release i386 (20080423)]/dists/hardy/restricted/binary-i386/Packages.gz Använd apt-cdrom för att APT ska känna igen denna cd. apt-get update kan inte användas för att lägga till skivor
Vissa indexfiler kunde inte hämtas, de har ignorerats eller så har de gamla använts istället.
Problem med uppdateringshanteraren [LÖST]
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Problem med uppdateringshanteraren [LÖST]
När jag nu satt här fick jag upp en liten triangel-notifikation från uppdateringshanteraren. Det stod att "uppdateringsinformationen är utdaterad. Det kan orsakas av nätverksproblem. Uppdatera manuellt genom att klicka på denna ikon och välj sedan 'Kontrollera'." Mitt internet funkar fint så det måste vara något annat, så jag följde anvisningen och fick ut följande meddelande:
Senast redigerad av 1 Lao Tzu, redigerad totalt 8 gånger.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Re: Problem med uppdateringshanteraren
Ser ut som om du har CD-rom:en angett som förråd i Synaptic. Gå in i Synaptic -> Inställningar -> Förråd - > tredjepart - kryssa ur CD-rom, få vi se om det ordnar sig?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Problem med uppdateringshanteraren
Haha, se där ja. Hur jag har gjort det har jag ingen aning om men nu klagar uppdateraren inte längre (annat än på msttcorefonts men det är en annan femma). Tackar. 

"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Re: Problem med uppdateringshanteraren [LÖST]
Kanon! Kul att kunna hjälpa till!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!