Hej
Fick ett mail om att 9.04 beta är ute nu. Det finns till och med på uppdateringshanteraren.
Då jag tycker det är kul med nya saker och Ubuntu hittlls har överträffat mina förväntningar, funderar jag på att testa det nya redan nu. Vad är riskerna med det, om man sparat ner viktig data på annat media. Kan man återställa 8.10 med skivan om det inte skulle funka, t.ex. ? Jag är ju inte nån hejare på datorteknik, men som sagt nyfiken.
Vad tycker ni som kan? Bättre att vänta till den färdiga versionen kommer?
Hälsningar
björnE
Ubuntu 9.04
- ulftomas
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Ubuntu 9.04
Det är inga problem att återställa till 8.10 om du har en skiva hemma ifall något skulle gå snett. Kör i vind!
Jag väntar till det officiella släppet. Jag uppgraderade från 8.10 till 9.04 i VirtualBox och det gick helt åt skogen. Det kan vara värt att vänta.BjHstad skrev:Bättre att vänta till den färdiga versionen kommer?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Där sitter man mellan hötapparna...
Tack för synpunkter.. får se hur jag känner mig i morgon, kanske provar. Påbörjade nedladdning, sen kom information om att det tar några timmar med min maskin och anslutning (bara 0,5 mb anslutning) men den kan ju stå o jobba mens man gör nått annat.
Som sagt-nyfiken på nyheter
Tack för synpunkter.. får se hur jag känner mig i morgon, kanske provar. Påbörjade nedladdning, sen kom information om att det tar några timmar med min maskin och anslutning (bara 0,5 mb anslutning) men den kan ju stå o jobba mens man gör nått annat.
Som sagt-nyfiken på nyheter
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ingen som har testat denna BETA?
Jajjemenubuntuman74 skrev:Ingen som har testat denna BETA?

Dock strulade min uppgradering. Funkade ganska bra men hade problem med ljudet och Samba monteringar. Därefter körde jag en fräsch installation utan problem. Kan inte säga nåt som inte funkar...
Min ena laptop uppgraderade jag också och den funkar som den skall rätt av.
// Jocke
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04