Ändra tema

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
r1kkie
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Ändra tema

Inlägg av r1kkie »

Hej!
Hade tänkt mig att försöka ändra tema i ubuntu, ladda ner ett tema från deviantart.com (http://thibaut28.deviantart.com/art/Min ... -108620821 ) men har inte en susning om vad jag ska ta mig till nu tyvärr. Hoppas att det finns någon vänlig själ som kan förklara för mig hur jag ska bära mig åt?

Mvh r1kkie
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Ändra tema

Inlägg av eyerouge »

Om temat är korrekt nerpackat räcker det med att du bara drar in paketfilen (tar-en eller gz-en) och släpper den i Temafönstret (se bild nedan).
Bild

I ditt fall är temat inte korrekt packat för att detta ska fungera.

1. Det du behöver göra är att packa upp paketet. Du kommer då se ett nytt paket som heter MinimumSuite.tar.
2. Packa upp det också. Du ser då en katalog med flera paket i. Varje paket är en version av temat. Välj det du önskar.
3. Packa upp det. Du kommer då se en mapp med en mängd filer i. I den finns det en mapp som heter något-GTK-något.
4. I bilden ovan kan du se en knapp som heter Installera. Tryck på den. Välj GTK-mappen i steg 3. Du bör nu vara klar. (I mitt fall fick jag en varning om att jag saknade en del GTK-grejer för att temat skulle synas korrekt. Om det är likadant hos dig med så behöver du installera dessa via Synaptic innan temat kommer fungera korrekt. Vilka det är vet jag dock inte, torde framgå i dokumenten som medföljer temat eller annanstans relaterat till temat.)
Bild
r1kkie
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Ändra tema

Inlägg av r1kkie »

eyerouge skrev:Om temat är korrekt nerpackat räcker det med att du bara drar in paketfilen (tar-en eller gz-en) och släpper den i Temafönstret (se bild nedan).
Bild

I ditt fall är temat inte korrekt packat för att detta ska fungera.

1. Det du behöver göra är att packa upp paketet. Du kommer då se ett nytt paket som heter MinimumSuite.tar.
2. Packa upp det också. Du ser då en katalog med flera paket i. Varje paket är en version av temat. Välj det du önskar.
3. Packa upp det. Du kommer då se en mapp med en mängd filer i. I den finns det en mapp som heter något-GTK-något.
4. I bilden ovan kan du se en knapp som heter Installera. Tryck på den. Välj GTK-mappen i steg 3. Du bör nu vara klar. (I mitt fall fick jag en varning om att jag saknade en del GTK-grejer för att temat skulle synas korrekt. Om det är likadant hos dig med så behöver du installera dessa via Synaptic innan temat kommer fungera korrekt. Vilka det är vet jag dock inte, torde framgå i dokumenten som medföljer temat eller annanstans relaterat till temat.)
Tackar för en väldigt bra beskrivning, ska genast prova detta! Tackar så mycket!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"