Gnome program för ljud!

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Jonas_186
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Gnome program för ljud!

Inlägg av Jonas_186 »

Hej jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men jag ska göra så gott som det går. I skrivbordsmiljön GNOME så finns det en särskild layout för inställningar av ljudet där man kan välja vart ljudet kommer ifrån, tex från det interna ljudkortet eller möjligtvis ett externt ljudkort. Där kan man också testa och se så att man fått in rätt "ljudkanal" om jag uttrycker mig rätt?

Jag undrar om detta är ett separat GNOME program och om jag kan använda detta i Xfce eftersom min dator är gammal och slö.

Vill få med layouten och funktionerna tack på förhand! Jonas Nilsson
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Gnome program för ljud!

Inlägg av Cadryc »

Jag testade snabbt med Xubuntu virtuellt. Motsvarande program för det som i Ubuntu fås fram genom att dubbelklicka på högtalarikonen uppe till höger var lite annorlunda, men verkar ha ungefär samma funktioner, man kan välja enhet.

Men nåt som direkt motsvarar det som återfinns i System → Inställningar → Ljud i Ubuntu såg jag inte (letade iofs inte mer än 5 minuter), men om det är så att du funderar på att installera Xubuntu så testa med LiveCD, funakr det då så funkar det antagligen när det är installerat.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Jonas_186
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Gnome program för ljud!

Inlägg av Jonas_186 »

Okej tack för all hjälp!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"