Du kan läsa om dom intressanta nyheterna på Phoronics: http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... site&num=1
Laddar hem den nya versionen gör du på ATI:s hemsida: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
vad är det?Hund skrev:Det tog sin tid innan den kom, men det är nog väl värt väntan.
Du kan läsa om dom intressanta nyheterna på Phoronics: http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... site&num=1
Laddar hem den nya versionen gör du på ATI:s hemsida: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Det skeppas ju redan drivisar med 9.04. Men du kan inte räkna med att dom stödjer en färsk beta. Du får lugna dig tills dess att 9.04 släpps.Rasmus skrev:Somvanligt så kan inte vi jaunty användare njuta av detDet var sista gången jag köpte ATI.
Boring, dem är ju gamla. Allt som inte är bleeding edge är skräp!Hund skrev: Det skeppas ju redan drivisar med 9.04. Men du kan inte räkna med att dom stödjer en färsk beta. Du får lugna dig tills dess att 9.04 släpps.
Det finns ju full fungerande drivisar till alla versioner av Ubuntu, när 9.04 släpps kommer det även finnas fungerande drivisar till den med. Vad är problemet?Rasmus skrev:Boring, dem är ju gamla. Allt som inte är bleeding edge är skräp!Hund skrev: Det skeppas ju redan drivisar med 9.04. Men du kan inte räkna med att dom stödjer en färsk beta. Du får lugna dig tills dess att 9.04 släpps.![]()
Dessutom var det aldrig några problem med nvidia. Säga vad man vill om prestanda och prisvärde, men finns det inga drivrutiner funkar det ändå inte.
sh: Can't open ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run får jag som svar när jag ger mej på't. Tänkte det skulle gå lika bra att ändra properties och dubbelklicka, vilket det gjorde en stund tills en meddelanderuta krävde att man var super user. Jag förstår inte vitsen med att jag inte är super user om det ändå bara är jag som använder datorn, hsh läste jag lite och satte password på root-kontot och loggade in, men då kommer jag ju till ett helt rent ubuntu och även om jag skulle dra ner drivisarna dit och installera så skulle jag ju tvingas logga in på root-kontot varje gång för att det skulle fungera(?)... jag är verkligen förvirrad nu.Hans Linde skrev:h@h:~/Skrivbord$ sudo sh ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
[sudo] password for h:
Created directory fglrx-install.B14822
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.593....................................................................................................
Det ser likadan ut fortfarande......så det var säkert framgångsrikt.
Kod: Markera allt
cd Skrivbordet
cd Desktop
sudo ./ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
tommy-desktop är förmodligen namnet på din dator?verkligen skrev:Tack! blev nog lite lurad av att varje gång jag startar terminal hamnar jag på tommy-desktop, vilket tydligen inte är den vanliga desktopen(?), kunde inte flytta mej till dom kataloger som syntes heller när jag listade vad som fanns där jag var, men tack å lov kunde jag drag-droppa (min enda räddning) filen så skrevs hela sökvägen, sudo på det och allting installerades utan problem...
Edit: Hade blivit bortskämd med att inte behöva göra omstart efter varje program och förstod inte att en sån krävdes, allt funkar för tillfället utmärkt.
OffTopic: Jag håller inte på å smutsar ner i nyhetsdelen av forumet med mina frågor om hjälp hoppas jag, hittade hit via google och hade ingen aning om var i forumet jag befann mej... första posten åtminstone.
< Do something unusual today. Pay a bill. >
-----------------------------------------
\
\
___
{~._.~}
( Y )
()~*~()
(_)-(_)
pata@pata-laptop ~ $ su
Lösenord:
\
\
.--.
|o_o |
|:_/ |
// \ \
(| | )
/'\_ _/`\
\___)=(___/
pata-laptop pata # sudo '/home/pata/Skrivbord/ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run'
[/code
[code]Created directory fglrx-install.r24305
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.593...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
==================================================
ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
==================================================
Detected configuration:
Architecture: i686 (32-bit)
X Server: X.Org 7.4