Ansluta SE W760 för filöverföring

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Användarvisningsbild
mcnuggz
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Ansluta SE W760 för filöverföring

Inlägg av mcnuggz »

hoppas det blev rätt ställe i forumet nu!

jag har köpt en sony ericsson w760 som jag vill ansluta till min dator för att föra över filer osv.
det sägs ju att man ska välja "masslagringsfunktionen" när man ansluter kabeln till telefonen, när jag gör detta händer inget mer än att telefonen ligger och startar om hela tiden (ser det ut som iaf..) har testat i en windozedator och det fungerade så det bör inte vara fel på telefonen.

väljer jag istället "mediaöverföringsläget" i telefonen så hittar ubuntu "Sony Ericsson Mobile Communications AB W760i" och i den enheten finns 2st mappar: store_00010001 och store_00020001, jag kan bläddra i dessa men inte göra så mycket, platsen för mapparna är: gphoto2://[usb:002,051]/ vilket inte känns riktigt som det ska eller?

tacksam för svar!

/nån sa att det eventuellt va en bugg i kärnan och skulle vara löst i intrepid ibex, jag kör betan nu..
towe
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Ansluta SE W760 för filöverföring

Inlägg av towe »

Det funkar inte i Intrepid tyvärr. Problemet att telefonen startar om i all onändlighet är löst, men Ubuntu uptäcker den inte när man har valt "masslagring" och sysloggen rasslar av felmeddelanden.
Buggen finns registrerad på launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/273372

/tw
joker67

Inlägg av joker67 »

men alltså, är detta inte löst ännu?
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av JeyPeyy »

Jag bumpar den här. Jag har också problem med det här, skulle vara skönt att hitta ett lätt sätt att föra över filer till min mobil.

*edit* Jag har dock W760i, om det är någon skillnad mellan dem.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"