Hjälp med rtorrent.rc (on_finished)

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
dEnnA

Hjälp med rtorrent.rc (on_finished)

Inlägg av dEnnA »

Hej, jag har problem med mitt rtorrent som vägrar acceptera min on_finished rad. Någon av er som kan se vad det är för fel på den? har testat bara kopiera massa olika exempel men får samma fel med alla "rtorrent: Error in option file: ~/.rtorrent.rc:3: A string with blanks must be quoted."

rtorrent.rc:

Kod: Markera allt

schedule = watch_directory,10,10,"load_start=~/rtorrent/torrents/*.torrent,d.set_directory=~/rtorrent/temp/"
schedule = untied_directory,5,5,stop_untied=
on_finished = move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,~/rtorrent/downloads/ ;d.set_directory=~/rtorrent/downloads/"
port_range = 39900-39999
port_random = yes
check_hash = yes
use_udp_trackers = yes
hash_read_ahead = 10
hash_interval = 100
hash_max_tries = 10
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Hjälp med rtorrent.rc (on_finished)

Inlägg av Konservburk »

Jag kan inte se något fel såhär på rak arm. Vilken version av rtorrent använder du?
dEnnA

Inlägg av dEnnA »

senaste enligt synaptic, antagligen 0.8.4 då, vet faktist inte hur man tittar det (skäms)
men nu när jag läste väldigt noga i manualen för rtorrent (man rtorrent) så står det inget ens om on_finished som setting. Har dom tagit bort den möjligheten?
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

dEnnA skrev:senaste enligt synaptic, antagligen 0.8.4 då, vet faktist inte hur man tittar det (skäms)
men nu när jag läste väldigt noga i manualen för rtorrent (man rtorrent) så står det inget ens om on_finished som setting. Har dom tagit bort den möjligheten?
on_fisished är borttaget från och med version 0.8.3 om jag minns rätt. Det finns en annan tråd som beskriver hur man ska göra istället. Har för mig att tråden i fråga mest handlar om unrar. Så sök på rtorrent och unrar och se om du hittar den, annars får du fråga här igen. :)
dEnnA

Inlägg av dEnnA »

Helt sjukt vad allt ska krångla, kopiera system.method.set_key = event.download.finished,unpack_rar,"execute=/home/rt/bin/unpackrar.sh,$d.get_base_path=,$d.get_custom1="
från den här tråden: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... &start=120
Nog fan får man ett annat fel då, "rtorrent: Error in option file: ~/.rtorrent.rc:5: Could not find '='."
Skönt det är när allt funkar.
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,/din/sökväg/ ;d.set_directory=/din/sökväg/"

Pröva denna kod istället. Allt skall vara på en rad.

Anledningen till krånglet är nog att rakshasa som utvecklat programmet tröttnat lite, eller tagit en paus. Här finns något mer info:

http://libtorrent.rakshasa.no/report/1? ... cket&asc=0
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Varför flytta filerna efter nedladdning? Inte bättre att ladda ned de till rätt ställe på en gång?

schedule = watch_directory3,5,5,"load_start=/mnt/linuxdistar/.torrents/*.torrent,d.set_directory=/mnt/linuxdistar/NEW/"
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
dEnnA

Inlägg av dEnnA »

har en server i spanien som ska ladda ner torrents och sen när dom är klara flyttas till en speciell mapp som sedan synkas med rsync till burken här hemma :)

EDIT: även din kod grinar den över, min rtorrent.rc ser ut så här nu:

schedule = watch_directory,10,10,"load_start=~/rtorrent/torrents/*.torrent,d.set_directory=~/rtorrent/temp/,d.set_custom1=~/rtorrent/downloads/"
schedule = untied_directory,5,5,stop_untied=
system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,~/rtorrent/downloads/ ;d.set_directory=~/rtorrent/downloads/"
port_range = 39900-39999
port_random = yes
check_hash = yes
use_udp_trackers = yes
hash_read_ahead = 10
hash_interval = 100
hash_max_tries = 10
Samma fel som innan, "rtorrent: Error in option file: ~/.rtorrent.rc:3: Could not find '='."

EDIT 2:
Löse det hela genom att nergradera mig till rtorrent 0.8.0
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Testade du med hela sökvägen istället för "~" ?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"