VPN och ubuntu fråga om hastighet [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
suliman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

VPN och ubuntu fråga om hastighet [LÖST]

Inlägg av suliman »

Hej

Jag kör Ubuntu 8.10 och har efter flera timmars experimenterande med lite motsägande howtos :/ fått igång VPN mot dold.se.
Men det går segt som sirap. Det kan ju vara dold.se som är slö men jag tänkte höra om det finns nån inställning som fattas i Ubuntu som teoretiskt kan slöa ner? Eller är det så att har man väl lyckats få kontakt så får man så hög hastighet som leverantören av VPN kan erbjuda?
Senast redigerad av 1 suliman, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: VPN och ubuntu fråga om hastighet

Inlägg av Hund »

Det är leverantören som bestämmer hastigheten (Om du inte råkar ha ännu slöare internet än dom) och det brukar inte vara snabba hastigheter dom har att erbjuda, runt ett par Mbit brukar väl vara vanligt förekommande tycker jag.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
suliman

Re: VPN och ubuntu fråga om hastighet

Inlägg av suliman »

Ja, jag misstänker väl att har man väl fått igång VPN så har man det som tjänsten lyckas leverera, och således är dold.se lika snabbt som ett v.90 modem :) säkerligen är det väl så att massor med människor har inför idag skaffat sig VPN och dold.se "inte kunde föreställa sig att efterfrågan skulle vara så stor" så servrarna är överbelastade :D

Jag provade Relakks i höstas i Vista och då fick jag i princip fullt kräm på min 100Mb lina så tjänsten i sig är ju inte dålig.
suliman

Re: VPN och ubuntu fråga om hastighet [LÖST]

Inlägg av suliman »

Nu har det kommit upp ett anslag hos Dold.se att de har problem så Ubuntu är oskyldigt, fast det visste väl alla här redan :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"