Tjena !!!
Nån mer än jag som upplevt en rejäl ökning av spam från sin Hotmail adress denna veckan ?
Har fått säkert 10st bara idag.
Det är såna där meddelanden som tycker att man ska klicka på nån länk eller liknande.
Använder bara min hotmail adress till pidgin/msn, mest Pidgin faktiskt, har inte använt MSN/Windows på över en vecka.
Har kollat igenom alla mina adresser i listan och har även en massa blockat så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu, har förvisso inget antivirus installerat i Ubuntu, kan det vara att jag fått in nåt skit på nåt vis ?
Hotmail
Re: Hotmail
Har du otur är det dina vänner/Kontakter som ordnat spammet åt dig. T.ex genom det poppulära "MSN viruset" som söker igenom kontaktlistan hos den infekterade och sprider vidare spam/virus etc.
I Ubuntu behöver du inget skydd och håller du dig till säkra källor när du installerar saker behöver du inte oroa dig.
I Ubuntu behöver du inget skydd och håller du dig till säkra källor när du installerar saker behöver du inte oroa dig.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Japp jag antog att det låg till på det viset, vet ju att många av mina vänner är "vanliga" användare som inte har en aning om vad som händer när man klickar på vissa saker osv.
Har ju fått såna här saker innan men denna veckan och speciellt idag har det varit massor med meddelanden.
Tycker det är lite synd att folk i allmänhet är så dåligt upplysta om dator och nät säkerhet.
Det ska bara installeras och sen ska det bara rulla på utan en tanke på vad som händer om man inte skyddar sin dator.
Men lär dom sig inte den lätta vägen så...
Är det förövrigt nån som har koll på vad för några mail adresser man kan använda till meddelande service, hotmail är ju ett paradis för spam m.m.
Har ju fått såna här saker innan men denna veckan och speciellt idag har det varit massor med meddelanden.
Tycker det är lite synd att folk i allmänhet är så dåligt upplysta om dator och nät säkerhet.
Det ska bara installeras och sen ska det bara rulla på utan en tanke på vad som händer om man inte skyddar sin dator.
Men lär dom sig inte den lätta vägen så...
Är det förövrigt nån som har koll på vad för några mail adresser man kan använda till meddelande service, hotmail är ju ett paradis för spam m.m.
Jag använder Gmail sedan några år tillbaka och det fungerar väldigt bra. Skulle man råka få spam kan man enkelt skapa ett filter och efter det behöver man inte oroa sig för det mer. 

Tackar för det, ska ta en tittHund skrev:Jag använder Gmail sedan några år tillbaka och det fungerar väldigt bra. Skulle man råka få spam kan man enkelt skapa ett filter och efter det behöver man inte oroa sig för det mer.

En annan smidig sak är att man kan koppla ihop flera konton med Gmail. Jag har t.ex ett mailalias via Loopia och kan via Gmail skicka mail med adressen hund@lathund.nu.