Detta är inget vidare i Ubuntu. Varannan gång jag högerklickar på en länk i firefox öppnas Thunderbird eller nautilus, som insisterar på att jag skall spara sidan som ett html-dokument. Vad jag egentligen vill göra är bara att öppna länken i en ny flik och därför störs jag otroligt mycket av dessa ovälkomna nycker.
Hur botar man detta sjukliga beteende?
Högerklicka på länkar i Firefox 3
Högerklicka på länkar i Firefox 3
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Högerklicka på länkar i Firefox 3
Det händer mig ibland också; det är inte så att du är lite för snabb i ditt klickande och av misstag väljer "spara länk som" istället för "öppna länk i ny flik"?
-
Kan det vara samma som i denna tråd: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a
I så fall är det nog denna bugg: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=404314
(För mej händer det bara när firefox använder mycket cpu)
I så fall är det nog denna bugg: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=404314
(För mej händer det bara när firefox använder mycket cpu)
Nej, absolut inte, och dessutom skulle det varit omöjligt att ha flyttat muspekaren så snabbt i de fall det hänt.prafjessor skrev:Det händer mig ibland också; det är inte så att du är lite för snabb i ditt klickande och av misstag väljer "spara länk som" istället för "öppna länk i ny flik"?
David Andersson: Ska inte den buggen vara fixad? Jag använder senaste versionen av Firefox och tycker mig därmed ha rätt till en fullt fungerande webläsare. Vad kan jag göra åt saken om felet trots allt inte är fixat?
Jag är förövrigt inte säker på om jag upplevt denna ytterst irriterande bugg i andra operativsystem än i just Linux.
-
I buggrapporten på bugzilla nämns nåt om Firefox 4 samt önskemål om att backporta fixen till tidigare versioner.Kerath skrev: Ska inte den buggen vara fixad? Jag använder senaste versionen av Firefox och tycker mig därmed ha rätt till en fullt fungerande webläsare. Vad kan jag göra åt saken om felet trots allt inte är fixat?
Uppträder inte i Windows eftersom menyn där inte visas föräns man släpper höger musknapp. Står det.Kerath skrev: Jag är förövrigt inte säker på om jag upplevt denna ytterst irriterande bugg i andra operativsystem än i just Linux.
Det verkar vara ett hopplöst fall. Jag hade högre förväntningar på Firefox utvecklare än så, men alltid kan man inte bli tillfredsställd verkar det som...