Hej,
Har lite strul med gnome-keyring och det irriterar mig hur svårt det skall behöva vara.
Har en laptop med Wifi-kort och det har fungerat ganska dåligt med tappad kontakt under 8.10 men sen bytte jag dessutom lösen på kontot vilket gjorde att jag dessutom fick problem med nycklarna och var tvungen att ange det gamla lösenordet till gnome-keyring.
Uppraderade till Jaunty Beta och nätverket fungerar _mycket_ stabilare men fortfarande samma problem med keyring och måste ange det gamla lösenordet för att det trådlösa skall komma igång.
Så...
- Hur byter jag master lösenord på min keyring? (har sett några alternativ men inget fungerande ännu)
- Hur får jag synkningen mellan konto och keyring att funka, vilket dessutom borde vara fungerande från start? (sånt här ställer till det för nybörjare)
...dessutom skall väl gnome-keyring vara ersatt med Seahorse numera...eller gäller inte detta nätverk?
gnome-keyring problem
gnome-keyring problem
// Jocke
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: gnome-keyring problem
Det enklaste är väl att radera din gamla login.keyring
Program->Tillbehör->Terminalen->sudo rm /home/Ditt användarnamn/.gnome2/keyrings/login.keyring
Då skapas en ny nästa gång du försöker ansluta, och då kan du ge nytt valfritt lösenord ex. ditt systemlösenord.
Program->Tillbehör->Terminalen->sudo rm /home/Ditt användarnamn/.gnome2/keyrings/login.keyring
Då skapas en ny nästa gång du försöker ansluta, och då kan du ge nytt valfritt lösenord ex. ditt systemlösenord.