CLI gränssnitt vid boot och inloggining?
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Re: CLI gränssnitt vid boot och inloggining?
Ok, ska se om jag kan fixa till färgen. Men det irriterar mig att två saker har slutat fungera. Kan inte använda ljudet, och kan inte stänga av från GNOME längre.
Setterm ändrar tyvärr bara färgen hos den "tty" man är inloggad som, skulle vilja ändra all CLI text, som den som kommer upp när man bootar, till grön.
- Konservburk
Färgen på boot-texten kan du ändra här: drivers/char/vt.clord skrev:Setterm ändrar tyvärr bara färgen hos den "tty" man är inloggad som, skulle vilja ändra all CLI text, som den som kommer upp när man bootar, till grön.
Det där är tyvärr över min förmåga än.Färgen på boot-texten kan du ändra här: drivers/char/vt.c
Har funderat lite, och kommit fram till följande lösning. Jag aktiverar gdm, och använder det här temat:
http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=52022
Det verkar tyvärr ge lite väl stora problem utan gdm, jag behöver mitt ljud, så tills vidare är detta nog den bästa lösningen (fram tills jag hittar en ny).