tacksam för svar

så alla program i (vanliga ubuntu) funkar i (ubuntu mint) ?Ulsak skrev:I stort sett. Den innehåller skamlöst mycket ofria lösningar. Allt för att underlätta för användaren iofs. Har ett eget tema och lite annorlunda lösningar för pakethantering. Men i det stora hela är det en ubuntuvariant.
Ska du testa en ubuntuvariant med helt fria programvaror kör gNewSense...
okej, tack!... åter till frågan: kan man köra alla pogram i mint som man kan i ubuntu?JeyPeyy skrev:Kort sagt:
Linux mint är en snygg variant av ubuntu med världens jobbigaste meny som default![]()
MintInstall, mints egna pakethanterare, är ju bra. Däremot är vissa saker lite svårare, såsom att lägga till förråd. Jag föredrar oftast ubuntu, men jag kan förstå varför man skulle vilja använda mint.
Linux Mint skrev: From freedom came elecance
Ok, jag har fått "spatt" på Slab några gånger, men det beror förmodligen på korsningen mellan Mint och ren Ubuntu....pata66 skrev: Alla program fungerar under Mint som du kör i Ubuntu. Men Mint har en annan start meny (Slab) tror jag den kallas. Men vill du ha den menyn som du har i Ubuntu så är det bara att lägga till Gnome Meny så har du den.
Nej, slab är (open)SUSE's start-meny. Mints heter helt enkelt mint menu. Slab är ok, men mint menu är den sämsta gjord på denna planetpata66 skrev:Men Mint har en annan start meny (Slab) tror jag den kallas.
OK, kom inte ihåg vad den hette i Mint, vet bara att jag höll på att bli tokig på den...JeyPeyy skrev:Nej, slab är (open)SUSE's start-meny. Mints heter helt enkelt mint menu. Slab är ok, men mint menu är den sämsta gjord på denna planet.
coolt!pata66 skrev:jo du kan få Ubuntu Menyn i Mint. Kolla skärm dumpen. Ifs så har jag även Mint Menyn kvar. Tycker den är ok .
http://i235.photobucket.com/albums/ee31 ... bild-2.jpg
okejOsprey skrev:OK, kom inte ihåg vad den hette i Mint, vet bara att jag höll på att bli tokig på den...JeyPeyy skrev:Nej, slab är (open)SUSE's start-meny. Mints heter helt enkelt mint menu. Slab är ok, men mint menu är den sämsta gjord på denna planet.
(utanför ämnet)pata66 skrev:jo du kan få Ubuntu Menyn i Mint. Kolla skärm dumpen. Ifs så har jag även Mint Menyn kvar. Tycker den är ok .
http://i235.photobucket.com/albums/ee31 ... bild-2.jpg