Det beror på att ni har satt till automatisk inloggning, då låses inte nyckelringen upp, vilket är en säkerhetsfeature och inte en bugg. Jag har skrivit en blogg om hur man kan göra för att komma runt detta, men jag vill verkligen inte rekommendera någon att följa den om inte datorn är en stationär dator som står på ett sådant sätt att man kan vara helt säker på att man litar på de som har tillgång till datorn (och ni inte har nått viktigt på datorn). Ni introducerar stora säkerhetsrisker genom att följa guiden.kribban skrev:evoline skrev:OK, men den här rutan som alltid frågar efter keyring då ?
Varje gång jag startar datorn så måste jag skriva in lösenordet för att min trådlösa ska kunna aktiveras, kan man inte få den automatiskt ?
Så fort man kommer till skrivbordet så måste man skriva in det...
Tack
Jag har samma problem så jag hoppas någon vänlig skäl kan upplysa oss
http://mickenordin.se/blog/index.php/20 ... -i-ubuntu/
/Micke
Edit: Notera att detta fixar nätverket, ni måste ändå skriva in lösenord för att kunna installera program och liknande, det vore helt vansinningt att ta bort den säkerhetsspärren eftersom vilka virus som helst skulle kunna göra vad som helst med era datorer.