Urban frågar:
Har ni några exempel på där moderatorerna har hanterat OT-problematiken klumpigt,
eller är detta en rent hypotetisk diskussion?
Jag tycker mig ha blivit lite besynnerligt bemött/besvarad/ i detta:
I tråden:
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,4513.0.html
Med rubriken:
Vilka är "Administrationen"?
ställde jag en fråga:
Funderar bara lite för mig själv . . .
Ozamosi o/e sebastean kan väl vara vänliga att klargöra vad som gäller?
- Är ett loco en juridisk person?
- Upprättar Ubuntu.com (Canonical) någon form av juridiskt dokument mellan sig och den lokale företrädaren
i respektive land?
Eller är det bara en löst sammansatt grupp av människor med delat intresse för Ubuntu som går tillsammans
och bland sig får nominera eller utse någon som sedan accepteras av Ubuntu.com som deras kontaktperson
gentemot locot som grupp?
Johan L svarar:
Broder Tuck: Ställ gärna din fråga i tråden jag hänvisade till i mitt tidigare inlägg.
Så långt allt gott och väl. Det här känns fortfarande korrekt. (inga leende smiley's visserligen,
men bara en känsla av att de finns där, kan annars betyda mycket i ens mottagande).
Jag uppfattar att det skall kunna vara denna tråd han avser:
Dessa saker kan diskuteras i tråden Gemenskapens organisation (Stadgar, uppdrag etc).
Jag kopierar då frågan och beger mig till denna tråd som han anvisat. (I ärlighetens namn skall nämnas att
detta gör jag 8 - 10 timmar senare).
I tråden
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,4470.0.html
Med rubriken:
Gemenskapens organisation
finner jag att frågan redan har besvarats av honom. (!?)
I övrigt ingen avisering eller notering vid min ursprungliga frågeställning. Jag fick en känsla av att jag bara
fraktas omkring lite hur som helst mellan trådarna.
Enligt min uppfattning hade det kanske varit mest hövligt att redan vid hänvisningen till den andra tråden också
nämna att han har för avsikt att belysa min fråga i den tråden.
Mycket besynnerligt och, i mitt tycke, en något
raljerande behandling av mig. Det här kändes väldigt oartigt
tycker jag. Kanske rent av lite respektlöst mot mig som forummedlem, kan jag tycka.
Det är helt OK att man försöker bringa ordning och reda i forumet. Det har vi alla glädje av. Men jag känner mig
i detta fall verkligen "dribblad och mästrad med". Jag fick ingen känsla av ett
vänligt bemötande, så att säga.
Så jag brydde mig aldrig om att flytta min fråga till det angivna forumet. Min fråga står fortfarande kvar i sin ursprungliga
tråd och svaret i sin. Jag ids inte längre bry mig. Känner mig mest trampad på, faktiskt.
Hälsningar
Broder Tuck