[LÖST]dold cairo-dock ? [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: hjälp?!? dumma cairo-docka ????????

Inlägg av TweekiE »

palle-kuling skrev:Jag kanske ska köpa ett par glasögon! :)
Vad händer om du kör cairo-dock från en terminal, får du någon trevlig "output"?
jo detta får jag ...

warning : (cairo-dock-modules.c:cairo_dock_preload_module_from_directory:263)
while opening module '/usr/lib/cairo-dock/libcd-xfce-integration.so' : (libthunar-vfs-1.so.2: kan inte öppna delad objektfil: Filen eller katalogen finns inte)
cairo_dock_get_desklet_decoration (personnal)
nouvelle icone d'appli (56623723)
warning : (cairo-dock-application-factory.c:cairo_dock_create_surface_from_xpixmap:125)
This pixmap is undefined. It can happen for exemple for a window that is in a minimized state when the dock is launching.
nouvelle icone d'appli (41943261)
warning : (cairo-dock-application-factory.c:cairo_dock_create_surface_from_xpixmap:125)
This pixmap is undefined. It can happen for exemple for a window that is in a minimized state when the dock is launching.
nouvelle icone d'appli (27268754)
nouvelle icone d'appli (56623116)
nouvelle icone d'appli (20971523)
nouvelle icone d'appli (27263006)
nouvelle icone d'appli (54525963)
nouvelle icone d'appli (54525995)
nouvelle icone d'appli (54526005)
nouvelle icone d'appli (42014450)
nouvelle icone d'appli (56652327)
nouvelle icone d'appli (58720266)
iRotation:0°
decorations : default
insertion de horloge apres bjorn@Ubuntu: ~ -> iSeparatorType : 3
iRotation:0°
decorations : default
MaJ des decorations du fond -> 1800,00x45,00
add personnal
add Starcraft2
add CD box
add scotch
add frame&reflects
add dark
add none
add frame with scotch
add clear
add default
add personnal
add Starcraft2
add CD box
add scotch
add frame&reflects
add dark
add none
add frame with scotch
add clear

;)

fast detta kom upp när cairo-dock funkade också :-\
Användarvisningsbild
TweekiE

Re: hjälp?!? dumma cairo-docka ????????

Inlägg av TweekiE »

hmm... måste finnas ett annat sett än ominstallering av hela operativ systemet? :-[ >:(

finns det något sett att få awn att likna os x dockan ?? ;D
palle-kuling
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: hjälp?!? dumma cairo-dock ? need help!

Inlägg av palle-kuling »

Varför ska alla göra om ubuntu till OSX? Jag gillar teman etc, men jag hatar OSX/Vista teman. Men jag skall inte döma någon! :)
Personligen tycker jag nya gnome-do ( 0.8 ) med "docky temat" ser tusen (nypa salt...) gånger bättre ut än både awn/cairo-dock. Den har inte lika många applets än, men den är mycket stabilare.

Jag kan nog inte hjälpa dig något mera. Jag har också upplevt cairo-dock som "buggigt".
Du kanske skulle testa några av dessa tillägg;

Kod: Markera allt

-a, --keep-above          keep the dock above other windows whatever
  -p, --no-skip-pager       show the dock in pager
  -b, --no-skip-taskbar     show the dock in taskbar
  -s, --no-sticky           don't make the dock appear on all desktops
  -t, --toolbar-hint        force the window manager to consider cairo-dock as a toolbar instead of a dock
  -n, --normal-hint         force the window manager to consider cairo-dock as a normal appli instead of a dock
  -e, --env                 force the dock to consider this environnement - it may crash the dock if not set properly.
  -d, --dir                 force the dock to load this directory, instead of ~/.cairo-dock.
  -m, --maintenance         allow to edit the config before the dock is started and show the config panel on start
  -f, --safe-mode           don't load any plug-ins and show the theme manager on start
taget från "cairo-dock --help". Speciellt "cairo-dock -m" verkar ju lovande...

Om du vill avlsuta mellan testen, så kan du avsluta med ctrl-x i samma terminalruta.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Användarvisningsbild
TweekiE

Re: hjälp?!? dumma cairo-dock ? need help!

Inlägg av TweekiE »

palle-kuling skrev:Varför ska alla göra om ubuntu till OSX? Jag gillar teman etc, men jag hatar OSX/Vista teman. Men jag skall inte döma någon! :)
Personligen tycker jag nya gnome-do ( 0.8 ) med "docky temat" ser tusen (nypa salt...) gånger bättre ut än både awn/cairo-dock. Den har inte lika många applets än, men den är mycket stabilare.

Jag kan nog inte hjälpa dig något mera. Jag har också upplevt cairo-dock som "buggigt".
Du kanske skulle testa några av dessa tillägg;

Kod: Markera allt

-a, --keep-above          keep the dock above other windows whatever
  -p, --no-skip-pager       show the dock in pager
  -b, --no-skip-taskbar     show the dock in taskbar
  -s, --no-sticky           don't make the dock appear on all desktops
  -t, --toolbar-hint        force the window manager to consider cairo-dock as a toolbar instead of a dock
  -n, --normal-hint         force the window manager to consider cairo-dock as a normal appli instead of a dock
  -e, --env                 force the dock to consider this environnement - it may crash the dock if not set properly.
  -d, --dir                 force the dock to load this directory, instead of ~/.cairo-dock.
  -m, --maintenance         allow to edit the config before the dock is started and show the config panel on start
  -f, --safe-mode           don't load any plug-ins and show the theme manager on start
taget från "cairo-dock --help". Speciellt "cairo-dock -m" verkar ju lovande...

Om du vill avlsuta mellan testen, så kan du avsluta med ctrl-x i samma terminalruta.
TACK! "-M" fungerade utmärkt tack! ;D ;D ;D ;D ;D nu e dockan tillbaka nu gäller det bara att markera denna tråd som löst!
terminalen e visst ett magiskt verktyg ;)
palle-kuling
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: [LÖST]hjälp?!? dumma cairo-dock ? need help!

Inlägg av palle-kuling »

terminalen e visst ett magiskt verktyg ;)
Kul att det löste sig! :)
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"