Snart är det dags för Alpha 6 också..gud vad tiden går fort!

Jag tänkte göra det, men kopierar jag iso-filen till USB-minnet,Såg nu att Ubuntu netbook remix finns med men inte med BT..
Nån som testat den?
De jobbar för högtryck bl.a med stöd för chipset R6xx/R7xx för de öppna drivarna.kejlsn skrev:Sedan är jag en av dem som sitter och trycker på ett ATI-kort (4850HD) och det märks ju att bilduppdateringen mår lite sisådär av att inte ha några riktiga drivers.
Någon som vet på ett ungefär när vettiga drivers släpps till ATI-korten? Får man räkna med att vänta till April/Maj någon gång?
Fixen kommer med kärnan 2.6.28-11.34 troligen ganska snart eller senast till betan.FTR, I tested -ati on an x1650 and an hd2600 both of which worked well, and on a hd4850 which did not (white screen). Maybe the 4850 will work better once the kernel stuff is in.
Det jag läst är till Karmic, men kanske inte så svårt att gissa hellerHund skrev:När kommer 2.6.30 i Ubuntu? Någon som vet?
Är inte det bästa att bränna ner iso-filen på en dvd-rw skiva och köra därifrån?Hans Linde skrev:Jag tänkte göra det, men kopierar jag iso-filen till USB-minnet,Såg nu att Ubuntu netbook remix finns med men inte med BT..
Nån som testat den?
eller behöver jag använda "UNetbootin"?
Vet ni om jag kan prova på en HP-laptop ller om det måste vara en eeePC. (Det är mina alternativ.)
(eeePC bootar endast från max 2GB USB)
Kod: Markera allt
sudo apt-get install gnome-themes-ubuntu
Hehe, Dust har jag kört ett bra tag nu på mina burkarhagelnut skrev:Det finns nu ett nytt tema för jaunty. Faktiskt det snyggaste tema jag sett för gnome.
http://news.softpedia.com/news/Ubuntu-9 ... 6961.shtmlKod: Markera allt
sudo apt-get install gnome-themes-ubuntu
Samma sak för mig då jag uppgraderade från 8.10 till 9.04.Tyckte det verkade skumt, men allt fungerade ju efter omstarten hur som helstHans Linde skrev:jag fick ingen nätanslutning på min installation??