Igårkväll försökte jag mig på den här guiden. Tyvärr är jag alldeles för tafatt för att något någonsin ska fungera på första försöket i Ubuntu.
Jag installerade rTorrent och libcurl och allt det där, och det verkade fungera. Sen när det kom till att konfigurera en rtorrent.rc och skriva sökvägarna till mina mappar, det är där jag faller.
Sekundrarna efter att jag installerat rTorrent kommer det en automagisk uppdatering från Ubuntu som jag gladeligen accepterade. Nu kan jag inte ens starta rtorrent via terminalen. När jag försöker så står det:
Kod: Markera allt
rtorrent: symbol lookup error: rtorrent: undefined symbol: _ZN7torrent20down_throttle_globalEv
- Hur får jag rTorrent att fungera?
- Jag har en Extern hdd, som ligger på sökvägen /media/Extern; är detta en full sökväg? För jag kan inte komma till min Externa via home, utan måste gå via "File System"
- Jag behöver alltså ha 'Sessions' och 'Torrentfiles' i min /home, men Downloads-mappen på min Externa. Är detta möjligt?
Nu till mitt största problem: Jag är inte helt hundra på hur man sparar textfiler och så via terminalen.
Jag navigerade mig fram till min /home-mapp, och skrev: vim -w .rtorrent.rc
Sedan kopierade jag in texten man skulle använda, äöndrade det som är nödvändigt, och sen skrev jag :wq.
Vad gör jag för fel? För när jag väl stänger terminalen sen så finns det ingen textfil sparad i min /home-mapp.
Tack på förhand!