Har plötsligt förlorat mina paneler i XFCE, hur ska jag få tillbaka dom?
Desutom, menyn i Xfce är lite väl stor (behöver inte så många program). Har Xfce en menyhanterare?
Xfce
Re: Xfce
Om jag inte missminner mig så kan du starta panelerna från en terminal med kommandot:
xfce4-panel &
Se till att du kryssat i "Spara session" under inloggningsalternativ så panelen startas automagiskt vid nästa inloggning.
xfce4-panel &
Se till att du kryssat i "Spara session" under inloggningsalternativ så panelen startas automagiskt vid nästa inloggning.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Xfce, Alt+F2
En smidig grej i Xfce (Xubuntu) är att trycka Alt + F2, starta panelerna med
Starta sedan om datorn så ska panelerna finnas kvar. (bocka för att du vill spara sessionen när du loggar ut).
Fördelen med detta istället för att starta från terminal är att man, såvitt jag vet, inte kan stänga ner terminalfönstret utan att samtidigt stänga ner panelen på samma gång...
Kod: Markera allt
xfce4-panel
Fördelen med detta istället för att starta från terminal är att man, såvitt jag vet, inte kan stänga ner terminalfönstret utan att samtidigt stänga ner panelen på samma gång...
char a[]="\n .CJacehknorstu";int putchar(int);int main(void){unsigned longb[]={0x67dffdff,0x9aa9aa6a,0xa77ffda9,0x7da6aa6a,0xa67f6aaa,0xaa9aa9f6,0x11f6},*p=b,i=24;for(; p+=!*p; *p/=4)switch(0[p]&3)case 0:{return 0;for(p--;i--;i--)case+2:{i++;if(i)break;else default:continue;if(0)case 1:putchar(a[i&15]);break;}}}
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Xfce
Högerklicka på panelen och välj "konfigurera panel"...newbie skrev: Desutom, menyn i Xfce är lite väl stor (behöver inte så många program). Har Xfce en menyhanterare?
char a[]="\n .CJacehknorstu";int putchar(int);int main(void){unsigned longb[]={0x67dffdff,0x9aa9aa6a,0xa77ffda9,0x7da6aa6a,0xa67f6aaa,0xaa9aa9f6,0x11f6},*p=b,i=24;for(; p+=!*p; *p/=4)switch(0[p]&3)case 0:{return 0;for(p--;i--;i--)case+2:{i++;if(i)break;else default:continue;if(0)case 1:putchar(a[i&15]);break;}}}