Tycker det är lite mycket hata Windows i bloggar och forum!!
Tycker det är lite mycket hata Windows i bloggar och forum!!
Hej.
Sitter här med ett glas vin framför datorn läser bloggar om Ubuntu/Linux och blir lite grinig på alla påhopp på Microsoft.
Kommer säkerligen bli bannad eller inte men låt så vara!!!
Jag som ganska ny Ubuntu entusiast tycker verkligen om att det äntligen finns ett alternativ till MW.
Men samtidigt tycker jag att det är bra att det trots allt finns, för hur i hela friden skulle utvecklingen inom denna typ av mjukvara sett ut.
Troligen hade vi fortfarande kört 3.1.
Vi behöver bägge delarna för att komma framåt.
Precis som inom bilindustrin, där kommer det nya versioner som bara blir bättre och bättre.
Hade det inte funnits konkurrens så hade vi fortfarande kört T-Ford.
Samma sak gäller det mjukvara, någon måste bli stor innan det kommer uppstickare.
Som ganska ny användare av Ubuntu så ser jag definitivt fördelarna med att det mesta är gratis men kanske inte helt användarvänligt.
Eller är det bara jag som har lite bekymmer med installationer av .tgr filer eller är det .tar.bz2???
Visst de flesta i detta landet har internet och kan väl är söka på alla de olika forumen och få tips om hur man skall lösa sina problem.
Svar som man hittar är ofta att man måste installera eller trixa via Terminalen på ett eller annat sätt om det inte finns i förrådet.....
Användarvänligt för en del och för andra inte, om man som jag kanske inte är uppvuxen med datorer utan var ute och lekte när den eran drog igång.
Ångrar mig bittert att jag inte gick teknik utan valde tyska, då hade jag kanske vetat mer om vilka alternativ som fanns. Idag vet jag bättre och ser mig som ganska upplyst inom teknikens område.
Användarvänligheten beror nog mest på att jag tidigare har använt MW innan som så många andra som testar Ubuntu eller vilken dist man nu trillar in på.
Vi nybörjare tycker ju det är kul att testa något nytt och varför skall vi då matas fulla med att MW är den stora stygga vargen?
Jag kan villigt erkänna att jag blir bara så TRÖTT!!!!
Arbetar inom en stor koncern där jag ser problemen med att införa ett nytt operativsystem rakt av.
För det ser ju inte likadant ut som det vi använt innan, skulle de flesta uttryckt sig.
Skulle man göra det är det mest troligt att effektiviteten rasar under en ganska lång tid. Inga företag idag har råd att ta den kostnaden, möjligen kommuner men inte många storindustrier/företag.
Att säga att man gör en besparing bara genom att byta till öppen källkod är nog lite av ett dröm scenario, besparingen kommer förmodligen på sikt men att det rakt av skulle vara en besparing tror jag faktiskt inte. Ser bara vår Itavdelning vilka problem de handskas med i MW säkerligen inte mindre när alla på en gång byter till ett nytt operativ.
Men visst man måste ta en kostnad för att vinna en. Den den initiala besparingen blir nog noll.
En del saker som inte finns till Linux idag vilket många företag i min region använder är Cad-program. Visst finns det men inte så att man kan göra det kunden kräver. I dessa fall krävs det MW, kommer säkerligen i en framtid även till Linux.
Det ju kanske sådana som du och jag som startar denna förändring utan att vara fanatiker, tar med oss detta till arbetet, sprider den lilla eller stora erfarenhet och kunskap vi har. Vill någon lyssna så är det positivt men se för fasen till att inte svartmåla MW för det. Var engagerad det räcker långt. Vi lever trots allt i ett fritt samhälle.
Rent privat finns det kanske inte många orsaker att betala för något som man kan få gratis, så länge det fungerar och är enkelt vilket Ubuntu trots allt är till viss gräns, det är när man installerar sånt som inte ligger i förrådet som problemen i min värld uppstår.
Exempelvis testa nya Firefox 3.1b1 tog mig 2 dagar att leta söka och sen få det att fungera.
Visst jag tycker det är kul, men inte min pappa (72år) som också vill testa den.
Klaga på virus kan man ju göra men om ordningen var omvänd och Linux hade varit det största operativsystemet så tro inte att vi fått leva ett virusfritt liv, troligen hade det varit tvärt om....
Nä nu tror jag att jag fått skriva av mig!
Ha det gott tills vi kanske hörs nästa gång!
Bosse
Sitter här med ett glas vin framför datorn läser bloggar om Ubuntu/Linux och blir lite grinig på alla påhopp på Microsoft.
Kommer säkerligen bli bannad eller inte men låt så vara!!!
Jag som ganska ny Ubuntu entusiast tycker verkligen om att det äntligen finns ett alternativ till MW.
Men samtidigt tycker jag att det är bra att det trots allt finns, för hur i hela friden skulle utvecklingen inom denna typ av mjukvara sett ut.
Troligen hade vi fortfarande kört 3.1.
Vi behöver bägge delarna för att komma framåt.
Precis som inom bilindustrin, där kommer det nya versioner som bara blir bättre och bättre.
Hade det inte funnits konkurrens så hade vi fortfarande kört T-Ford.
Samma sak gäller det mjukvara, någon måste bli stor innan det kommer uppstickare.
Som ganska ny användare av Ubuntu så ser jag definitivt fördelarna med att det mesta är gratis men kanske inte helt användarvänligt.
Eller är det bara jag som har lite bekymmer med installationer av .tgr filer eller är det .tar.bz2???
Visst de flesta i detta landet har internet och kan väl är söka på alla de olika forumen och få tips om hur man skall lösa sina problem.
Svar som man hittar är ofta att man måste installera eller trixa via Terminalen på ett eller annat sätt om det inte finns i förrådet.....
Användarvänligt för en del och för andra inte, om man som jag kanske inte är uppvuxen med datorer utan var ute och lekte när den eran drog igång.
Ångrar mig bittert att jag inte gick teknik utan valde tyska, då hade jag kanske vetat mer om vilka alternativ som fanns. Idag vet jag bättre och ser mig som ganska upplyst inom teknikens område.
Användarvänligheten beror nog mest på att jag tidigare har använt MW innan som så många andra som testar Ubuntu eller vilken dist man nu trillar in på.
Vi nybörjare tycker ju det är kul att testa något nytt och varför skall vi då matas fulla med att MW är den stora stygga vargen?
Jag kan villigt erkänna att jag blir bara så TRÖTT!!!!
Arbetar inom en stor koncern där jag ser problemen med att införa ett nytt operativsystem rakt av.
För det ser ju inte likadant ut som det vi använt innan, skulle de flesta uttryckt sig.
Skulle man göra det är det mest troligt att effektiviteten rasar under en ganska lång tid. Inga företag idag har råd att ta den kostnaden, möjligen kommuner men inte många storindustrier/företag.
Att säga att man gör en besparing bara genom att byta till öppen källkod är nog lite av ett dröm scenario, besparingen kommer förmodligen på sikt men att det rakt av skulle vara en besparing tror jag faktiskt inte. Ser bara vår Itavdelning vilka problem de handskas med i MW säkerligen inte mindre när alla på en gång byter till ett nytt operativ.
Men visst man måste ta en kostnad för att vinna en. Den den initiala besparingen blir nog noll.
En del saker som inte finns till Linux idag vilket många företag i min region använder är Cad-program. Visst finns det men inte så att man kan göra det kunden kräver. I dessa fall krävs det MW, kommer säkerligen i en framtid även till Linux.
Det ju kanske sådana som du och jag som startar denna förändring utan att vara fanatiker, tar med oss detta till arbetet, sprider den lilla eller stora erfarenhet och kunskap vi har. Vill någon lyssna så är det positivt men se för fasen till att inte svartmåla MW för det. Var engagerad det räcker långt. Vi lever trots allt i ett fritt samhälle.
Rent privat finns det kanske inte många orsaker att betala för något som man kan få gratis, så länge det fungerar och är enkelt vilket Ubuntu trots allt är till viss gräns, det är när man installerar sånt som inte ligger i förrådet som problemen i min värld uppstår.
Exempelvis testa nya Firefox 3.1b1 tog mig 2 dagar att leta söka och sen få det att fungera.
Visst jag tycker det är kul, men inte min pappa (72år) som också vill testa den.
Klaga på virus kan man ju göra men om ordningen var omvänd och Linux hade varit det största operativsystemet så tro inte att vi fått leva ett virusfritt liv, troligen hade det varit tvärt om....
Nä nu tror jag att jag fått skriva av mig!
Ha det gott tills vi kanske hörs nästa gång!
Bosse
-
Re: Tycker det är lite mycket hata Windows i bloggar och forum!!
Visst finns det problem i Gnu/linux men då ska man påtala dom och inte bara hänge sig rakt av åt det som funkar!(windows/windowsprogram)
Jag hatar inte Windows men jag tycker det är bättre att köra fritt och öppet och om det inte funkar så anmäler jag det till utvecklarna!
Det är så det funkar!
Plus att man kan gå med i Ubuntu brainstorm och påtala dom problem man upplever!
Men att bara säga...neee...jag vill ha det som jag hade i windows funkar inte!
Hur ska vi då veta vad som är fel och kunna göra nåt åt det?
Så..visst...jag är en gnällson på MS och stängda program men jag vill att utvecklingen ska åt det öppna och fria hållet!
Jag hatar inte Windows men jag tycker det är bättre att köra fritt och öppet och om det inte funkar så anmäler jag det till utvecklarna!
Det är så det funkar!
Plus att man kan gå med i Ubuntu brainstorm och påtala dom problem man upplever!
Men att bara säga...neee...jag vill ha det som jag hade i windows funkar inte!
Hur ska vi då veta vad som är fel och kunna göra nåt åt det?
Så..visst...jag är en gnällson på MS och stängda program men jag vill att utvecklingen ska åt det öppna och fria hållet!
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Man måste inte hata Windows. Själv använder jag Windows dagligen på jobbet, vid sidan av
Ubuntu och MacOS. Det som däremot är ett problem är Microsofts marknadsdominans och mångas
enögdhet att det bara finns Windows, Internet Explorer, Word osv.
Däremot är det så att inom vissa programkategorier finns det bara windowsprogram att välja på
och för andra ändamål finns det bara vettiga program till Linux eller Mac. Många är därmed låsta
till OS beroende på vad de ska uträtta. En annan lärdom är därför att det finns utrymme för alla
OS och att de flesta lite större organisationer behöver ge användarna valfrihet för att de ska kunna
göra bästa möjliga jobb.
Kompilering av program är inte det lättaste, det må erkännas. I Linux är det dock i de flesta fall
möjligt för de flesta. Kör man Windows förväntas man köpa Visual Studio först och det kostar en
bra hacka.
Ubuntu och MacOS. Det som däremot är ett problem är Microsofts marknadsdominans och mångas
enögdhet att det bara finns Windows, Internet Explorer, Word osv.
Däremot är det så att inom vissa programkategorier finns det bara windowsprogram att välja på
och för andra ändamål finns det bara vettiga program till Linux eller Mac. Många är därmed låsta
till OS beroende på vad de ska uträtta. En annan lärdom är därför att det finns utrymme för alla
OS och att de flesta lite större organisationer behöver ge användarna valfrihet för att de ska kunna
göra bästa möjliga jobb.
Kompilering av program är inte det lättaste, det må erkännas. I Linux är det dock i de flesta fall
möjligt för de flesta. Kör man Windows förväntas man köpa Visual Studio först och det kostar en
bra hacka.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Var hittar du de påhoppen? Eftersom att du skriver här så antar jag att du menar att de finns här och jag tycker nog inte att det är något som kännetecknar ubuntu-se.wandborg skrev:Hej.
Jag något av de alternativen kommer det ju bli. Antingen blir du bannad eller inte. Jag skulle tippa på det senare.wandborg skrev:Kommer säkerligen bli bannad eller inte men låt så vara!!!
Jag tycker också det är bra om det finns flera alternativa mjukvaror att väljja mellan, men varken Microsoft eller annan proprietär mjukvara uppmuntrar den utvecklingen. Är mjukvaran öppen så kan vem som helst som har tillräckliga kunskaper "forka" mjukvaran och utveckla den efter eget skön. Det går av naturliga skäl inte att göra med proprietär, stängd mjukvara. Alltså, fri mjukvara: mer att välja på; stängd mjukvara: mindre att välja på.wandborg skrev:Men samtidigt tycker jag att det är bra att det trots allt finns, för hur i hela friden skulle utvecklingen inom denna typ av mjukvara sett ut.
Men det är ju helt fel. Microsoft har aldrig lett utvecklingen av varken operativsystem eller grafiska gränssnitt. De har haft bra marknadsstrategier och i ett tidigt skede hade de turen att få leverera en uppköpt klon av ett annat operativsystem (CP/M). Redan AmigaOS slog Windows 3.1 bra många år innan Microsoft hade något användbart grafiskt gränssnitt att erbjuda.wandborg skrev:Troligen hade vi fortfarande kört 3.1.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag hatar inte windows . Jag älskar ubuntu.
- JeyPeyy
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Det är inte meningen att du ska installera tar-bollar, som det kallas. Dessa innehåller oftast källkod och är ganska svårt för nybörjare att installera. Det är meningen att du först ska kolla i Lägg till/Ta bort eller Synaptic. Oftast hittar man det man vill ha där, men om du mot förmodan inte hittar det där ska du kunna hitta en .deb-fil på internet. Att det är svårt att hitta sånna filer beror bl.a. på att Microsoft har en så stor andel av marknaden. Hade det funnits fler utvecklare som använder ubuntu skulle fler .deb-paket skapas och det skulle därför bli enklare för vanligare användare. Man kan också lägga till sina egna förråd om man vill få uppdateringar till programmet, men det är för svårt i nuläget. .sh-filer och .bin-filer går också bra att köra. Jag har själv använt ubuntu sedan November/December 2007, och har endast kompilerat en gång (!). Oftast hittar jag det jag behöver genom att kolla i synaptic eller på nätet.wandborg skrev:Eller är det bara jag som har lite bekymmer med installationer av .tgr filer eller är det .tar.bz2???
Jag hatar inte Microsoft Windows, men jag ogillar Microsofts vägar att gå. De stämmer linux-utvecklare ganska ofta och påstår att de brutit mot upphovsrättskyddslagen eller liknande. Oftast fular de sig bara för att sakta ner vår utveckling.
Jag vill också svara på det där du sa om att ubuntu inte är lika användarvänligt som Windows. Jag tror mer det är en vanesak än ett faktum. Är man van vid Windows är det mycket svårt att byta. Jag hade väldigt svårt de första månaderna, men när jag väl förstod att man inte skulle installera tar-bollar och när jag förstod hur filsystemet är upplagt så blev allt helt plötsligt mycket enklare. Nu har jag knappt rört Windows sedan dess (förrutom i skolan) och jag känner mig lika förvirrad varje gång jag använder det. Att man inte har gemensamma uppdateringar och att man måste trycka på "Next" minst 5 gånger för att gå igenom en installation är två av de saker som stör mig mest. Att man inte kan ha fler paneler stör mig också.
Jag har som projektarbete att göra en gratis distribution som är enkel för Windows-användare. Resultatet blev väl sisådär med tanke på att jag aldrig skapat en distribution innan. Jag har egentligen bara gjort några förändringar i Ubuntus live-cd. Hemsidan finns här om du vill veta mer om projektet, men jag råder dig inte att testa den ännu. Den är verkligen inte färdig. Tanken är att Ubuntu är enkel för alla, Windows-, mac- och tekniskt oerfarna användare. WinuxOS är endast riktat till Windows-användare.
Min mormor (70 år) använde Windows i ett år, men hon var så rädd att hon inte vågade använda den. Ubuntu är mycket enklare för henne, i alla fall när jag installerade det hon behövde och tog bort det hon inte behövde (en process som hade tagit evigheter i Windows). Här finns en diskussion på en dist som skulle kunna passa min mormor: http://ubuntu.se/forum/showthread.php?t=1887.
Njae, Unix-uppbyggnaden har visat sig vara väldigt effektiv mot virus, så det handlar inte bara om hur många som utvecklar virus till OS:et. Däremot är det möjligt att antalet spyware skulle öka. Med tanke på att användaren måste skriva in sitt lösenord varje gång den gör något som kan ge upphov till malwares, så är risken låg att man får sådana.wandborg skrev:Klaga på virus kan man ju göra men om ordningen var omvänd och Linux hade varit det största operativsystemet så tro inte att vi fått leva ett virusfritt liv, troligen hade det varit tvärt om....
Dock tycker jag att det är viktigt att vi accepterar projekt såsom wine! Om fler spel ska utvecklas till linux, så måste fler använda Linux. Detta kan endast ske ifall det utvecklas spel för Linux. Lite som ägget och hönan. Wine kan dock bryta den cirkeln genom att göra det möjligt att spela windows-spel på linux.
Jag tillhör dem som kan slänga en känga åt vissa andra operativsytem. Jag funderade just på varför jag gör det, och kom fram till detta;
I teorin fungerar en marknad bra om det finns flera alternativ och Homo Rationalicus kan undersöka alternativen, ställa upp och jämföra dem och fatta ett rationellt beslut i sitt val. Bara för några år sedan var det inte så. Ett stort företag dominerade marknaden så totalt att gemene man inte alls reflekterade över alternativen - det gick helt enkelt inte för den vanlige användaren. Alla körde det stora operativet överallt, hela tiden. Det var lika självklart som luften vi andas.
Ännu längre tillbaka fanns nåt som hette "datakörkort" och byggde enbart på ETT företags produkter. Ingen reflekterade över det då; inte företag, arbetsförmedlingar eller olika utbildninsginstitut.
Att ingen reflekterade gjorde mig förgrymmad! Denna negativitet har jag riktat mot ett företag.
Som tur är är det andra tider nu och det är glädjande. Framtiden ser ljus ut och folk har börjat reflektera! Jag vill hjälpa till att accelerera utvecklingen genom att bl a ge support i detta forum!
I teorin fungerar en marknad bra om det finns flera alternativ och Homo Rationalicus kan undersöka alternativen, ställa upp och jämföra dem och fatta ett rationellt beslut i sitt val. Bara för några år sedan var det inte så. Ett stort företag dominerade marknaden så totalt att gemene man inte alls reflekterade över alternativen - det gick helt enkelt inte för den vanlige användaren. Alla körde det stora operativet överallt, hela tiden. Det var lika självklart som luften vi andas.
Ännu längre tillbaka fanns nåt som hette "datakörkort" och byggde enbart på ETT företags produkter. Ingen reflekterade över det då; inte företag, arbetsförmedlingar eller olika utbildninsginstitut.
Att ingen reflekterade gjorde mig förgrymmad! Denna negativitet har jag riktat mot ett företag.
Som tur är är det andra tider nu och det är glädjande. Framtiden ser ljus ut och folk har börjat reflektera! Jag vill hjälpa till att accelerera utvecklingen genom att bl a ge support i detta forum!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Om vi vänder och vrider på saken kanske det blir väsentligt?
Man får hata Windows. Får, alltså, men inte måste, man får gilla Windows också, eller använda det motvilligt. Det förekommer också.
Däremot - och det är viktigt - man får inte hata Windowsanvändarna. Vi måste konstatera att de flesta datoranvändarna är windowsanvändare och ska Ubuntu växa är det primärt bland windowsfolket vi kan rekrytera. I början kunde vi sno folk från andra linuxdistar, men där finns inte så många fler att hämta och dessutom förändrar vi inte så mycket i sak om vi får några till att gå från Debian, Fedora eller SuSE till Ubuntu -- eller om några går åt andra hållet.
Det är alltså windowsanvändarna som är vår primära målgrupp och då är det kanske inte så konstigt om vi bevakar skillander och likheter och visar viss skadeglädje när någon ny ohyra drabbar Windows. Windowsanvändarna måste vi dock hela tiden respektera. Måhända brister vi ibland i det avseendet, men då måste det uppmärksammas och rättas till.
Man får hata Windows. Får, alltså, men inte måste, man får gilla Windows också, eller använda det motvilligt. Det förekommer också.
Däremot - och det är viktigt - man får inte hata Windowsanvändarna. Vi måste konstatera att de flesta datoranvändarna är windowsanvändare och ska Ubuntu växa är det primärt bland windowsfolket vi kan rekrytera. I början kunde vi sno folk från andra linuxdistar, men där finns inte så många fler att hämta och dessutom förändrar vi inte så mycket i sak om vi får några till att gå från Debian, Fedora eller SuSE till Ubuntu -- eller om några går åt andra hållet.
Det är alltså windowsanvändarna som är vår primära målgrupp och då är det kanske inte så konstigt om vi bevakar skillander och likheter och visar viss skadeglädje när någon ny ohyra drabbar Windows. Windowsanvändarna måste vi dock hela tiden respektera. Måhända brister vi ibland i det avseendet, men då måste det uppmärksammas och rättas till.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Allvarligt talat tror jag att du inte har läst in på "Halloween" brev och dylig fud som kommer från det där företaget. Misshandel av standarder och fula knep för att ha ihjäl konkurenter. Ta bara den forceringen av OOXML, vilken har gett ISO en förtroende förlust. Det är så att man blir mörkrädd.
Det de där sakerna som gör mig förbannad på Microsoft.
Det de där sakerna som gör mig förbannad på Microsoft.
Men om linux hade varit störst så hade alla kunna använda en dator och operativsystem som de själva vill och standarder hade följts. Det går helt enkelt inte att köra fula eländiga knep när källkoden finns tillgänglig.wandborg skrev:Klaga på virus kan man ju göra men om ordningen var omvänd och Linux hade varit det största operativsystemet så tro inte att vi fått leva ett virusfritt liv, troligen hade det varit tvärt om....
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Som sagt det blir lätt en del "hat" när man vet vilka metoder MS använder och att deras system inte riktigt håller måttet med tanke på hur många som faktiskt "väljer" deras produkter. Men det är nog sant att ska man sälja in GNU/Linux till företag så är det ingen vidare bra taktik . De är beroende av deras kunder och befintliga system och då spelar det ingen roll huruvida ett system är mer ideologiskt okej än det andra. Personligen tror jag inte open soruce slår igenom på allvar förens Microsoft accepterar det.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Med tvärtom, menar du att situationen skulle varit värre än den är för windows, eller bara att vi inte skulle ha det så bra som idag?Klaga på virus kan man ju göra men om ordningen var omvänd och Linux hade varit det största operativsystemet så tro inte att vi fått leva ett virusfritt liv, troligen hade det varit tvärt om....
Är det det senare du menar, så vill jag bara (som en användare av både windows och linux) informera om att de flesta linux distros (ubuntu inkluderat) inte skapat admin (root) konton till vanliga användare "by default", sedan urminnes tider, som windows 3.1/95/98/XP gör/gjorde. Vista är en klar förbättring, men helt klart en besvikelse på andra fronter (min egen uppfattning, du behöver inte dela den).
GNU/Linux har alltid gått i framkanten när det gäller säkerhetstänkande (som alla UNIX varianter), men hade situationen varit omvänd, med gnu/linux som största "spelare" på marknaden, så hade nog situationen varit lite vassare, men knappast vad den är med windows idag. Vi hade förmodligen haft mycket bättre hårdvarustöd, och utbud av programvara (inkl virus) än idag iaf.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
-
Jag hatar inte Windows. Jag hatar Microsoft.
Microsoft motarbetar open source och öppna standarder. Jag vill köpa dator utan Microsoft-operativ. Jag vill inte att ett öre av mina pengar ska gå till en organisation som sen använder dem mot oss. Men Microsoft drar i trådarna så att det är jättesvårt att undvika att ge dem pengar.
Man kan inte bara skylla på butikerna, eller kundernas efterfrågan, eller hårdvarutillverkarna. Den starkaste anledningen till att det är så svårt är Microsoft. Jag hatar Microsoft. Sa jag det?
Microsoft motarbetar open source och öppna standarder. Jag vill köpa dator utan Microsoft-operativ. Jag vill inte att ett öre av mina pengar ska gå till en organisation som sen använder dem mot oss. Men Microsoft drar i trådarna så att det är jättesvårt att undvika att ge dem pengar.
Man kan inte bara skylla på butikerna, eller kundernas efterfrågan, eller hårdvarutillverkarna. Den starkaste anledningen till att det är så svårt är Microsoft. Jag hatar Microsoft. Sa jag det?
- Osprey
- Kontakt:
+1Ulsak skrev:Jag hatar inte windows . Jag älskar ubuntu.
Den var klockren!!

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Instämmer!Osprey skrev:+1Ulsak skrev:Jag hatar inte windows . Jag älskar ubuntu.
Den var klockren!!

Tror att det är många som känner igen sej där. Även om man inte direkt hatar MS så är vi nog många som inte skulle sörja om det företaget blir betydligt mindre marknadsdominerande i framtiden.David Andersson skrev:Jag hatar inte Windows. Jag hatar Microsoft.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!