Jag använder rhythmbox snubblande........
Hur gör jag en ny spellista på "riktigt" sätt?
Om jag har flera stora spellistor, påverkar det programets prestanda?
Om jag har filer i en spellista som inte är tillgängliga på av att "nas" är avstängd. Kommer det att göra spelaren långsam även om filerna inte används?
spellista i Rhythmbox
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: spellista i Rhythmbox
Hur menar du med att göra spellista på "riktigt sätt"? Menar du nåt bättre sätt än du gör nu? Isf hur gör du nu?
Jag tror inte att det påverkar programmets prestanda om du har flera spellistor, bara en används i taget ändå, väl? Vad gäller storleken så vet jag inte, men tror itne att det spelar så stor roll. Jag använder Rhythmbox dagligen men brukar bara spela direkt slumpade låtar från medibiblioteket, så det är alltså hela biblioteket den har hand om då.
Huruvida Rhythmbox påverkas om en NAS är bortkopplad vet jag inte, men hade vid ett tillfälle en del av medibiblioteket på en trasig hårddisk. Det var alltså svårt att komma åt filerna där, Rhythmbox blev väldigt segt och kraschade ibland. När jag såg till att inte den inte skulle leta efter filer på den trasiga hårddisken så funkade den prima.
Jag tror inte att det påverkar programmets prestanda om du har flera spellistor, bara en används i taget ändå, väl? Vad gäller storleken så vet jag inte, men tror itne att det spelar så stor roll. Jag använder Rhythmbox dagligen men brukar bara spela direkt slumpade låtar från medibiblioteket, så det är alltså hela biblioteket den har hand om då.
Huruvida Rhythmbox påverkas om en NAS är bortkopplad vet jag inte, men hade vid ett tillfälle en del av medibiblioteket på en trasig hårddisk. Det var alltså svårt att komma åt filerna där, Rhythmbox blev väldigt segt och kraschade ibland. När jag såg till att inte den inte skulle leta efter filer på den trasiga hårddisken så funkade den prima.
-
Nja....för att vara ärlig som lyckades jag någon att skapa en lista.Hur menar du med att göra spellista på "riktigt sätt"? Menar du nåt bättre sätt än du gör nu? Isf hur gör du nu?
Men jag minns inte hur och finner ingen manual.
http://projects.gnome.org/rhythmbox/index.html
Igår provade jag några alternativa sätt, men "framgången av inte bestående"

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Man kan högerklicka på en låt, alternativt markera ett gäng och sen högerklicka, → Lägg till i spellista och där får man välja på någon av befintliga spellistor eller göra en nu spellista. Spellistor återfinns sen i Sidopanelen, till vänster. Om denna inte syns så i menyraden klicka på Visa → Sidopanel
-
Ser där......nu fick jag glädje av "ctl alt del".
Eventuellt utvärderade jag, något onyaserat.
Jag tror du har fått mig att fungera med Rthymbox
Det hoppas jag för det verkar rastare än Amarok.
Eventuellt utvärderade jag, något onyaserat.

Jag tror du har fått mig att fungera med Rthymbox

Det hoppas jag för det verkar rastare än Amarok.