Det flyter på.

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Det flyter på.

Inlägg av weaver73 »

Japp, forumet, såsom det supportforum det är tänkt att vara, flyter på utan någon större hänsyn till debatter, diskussioner och bråk. Det kan man antingen tycka vara märkligt, eller så kan man välja att dra en eller annan slutsats av det som måhända gör en eller annan diskussion eller debatt eller ett eller annat bråk tämligen meningslöst.

Tack för ordet!

/weaver73
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Okänd

SV: Det flyter på.

Inlägg av Okänd »

Det känns faktiskt som att vi börjar komma till rätta med en hel del här inne, men när moderatorer kommer in och drygar sig så tar vi ett steg tillbaka igen. ;)

Gräl är inget att ta lätt på, och att trivialisera dem som den ena sidans fel känns orättvist och främjar motsättningar snarare än överbrygger dem. Jag tycker att ni moderatorer ska använda er  av ert hemliga forum för att snacka ihop er om hur ni ska tackla det här problemet, och jag föreslår att ni inte tacklar det genom att vara annat än förbaskat trevliga och kommunikativa.

Jag må ha missförstått budskapet i ditt inlägg ovan, och jag har inget emot dig personligen weaver, men jag tycker att du förlöjligar problemet och förstör en aning för dem av oss som vill ha ett snabbt slut på konflikten för att helhjärtat kunna ägna oss åt huvudsyftet med forumet.

Men det är ju bra att livet flyter på ändå, utan oss, även om jag är övertygad om att det går bättre om alla är ombord. :) Låt oss alla jobba mot det gemensamma målet.

MVH Mathias
Användarvisningsbild
weaver73

Inlägg av weaver73 »

Jag vill inte vare sig trivialisera eller förlöjliga utan snarare förmå en och annan till eftertanke, inklusive mig själv. Som jag ser det finns det människor som vägrar att ge somliga en chans. Innan det som är nytt är prövat så väljer några att dissa det och till det fortsätta sina "personliga vendettor". Men jag kan då konstatera att den viktigaste delen av ubuntu-se's forum, supportdelen, ändå har sin gilla gång.

/weaver73
Senast redigerad av 1 weaver73, redigerad totalt 12 gånger.
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Okänd

Inlägg av Okänd »

Din ursäkt är godtagen. ;)

kram!
Användarvisningsbild
weaver73

Inlägg av weaver73 »

Kram  :)
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Användarvisningsbild
Grefven

Inlägg av Grefven »

Vilket kramkalas de va här inne då.

Hemskt mysigt efter den  gångna tidens bistra stämning.

;D
Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

The Ubuntu Counter Project- user number # 10930
marwal

Inlägg av marwal »

weaver73 skrev: Jag vill inte vare sig trivialisera eller förlöjliga utan snarare förmå en och annan till eftertanke, inklusive mig själv. Som jag ser det finns det människor som vägrar att ge somliga en chans. Innan det som är nytt är prövat så väljer några att dissa det och till det fortsätta sina "personliga vendettor". Men jag kan då konstatera att den viktigaste delen av ubuntu-se's forum, supportdelen, ändå har sin gilla gång.

/weaver73
Det är lustigt när jag tänker på det...
det finns människor som är så korrupta och genomruttna. Vars moral avger så stinkande ångor att det får det att kväljas i magen på känsliga själar. Jag kan ändå konstatera att han nästan är skrivkunnig.
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

Visst kan vi bråka och ha olika åsikter men när det gäller support till andra så finns det inte många som slår oss på fingrarna
Användarvisningsbild
weaver73

Inlägg av weaver73 »

CrashLord skrev: Visst kan vi bråka och ha olika åsikter men när det gäller support till andra så finns det inte många som slår oss på fingrarna
Så sant, så sant!
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

weaver73 skrev:
CrashLord skrev: Visst kan vi bråka och ha olika åsikter men när det gäller support till andra så finns det inte många som slår oss på fingrarna
Så sant, så sant!
Onekligen gör ni en fantastisk insats med frivilliga medel. Helt fantastisk. Ubuntu hade inte varit den succe det är utan sin community.

Tänk om vi bara finge alla 2000 (eller vad det nu är) medlemmar att värva en ny ubuntuanvändare och medlem. Då vore vi 4000 , som kunde ge ännu bättre support till ännu fler. Och kunde värva lika många till, då vore vi 8000 som...

Tänk när ni berättar för era barnbarn om den gamla onda tiden då det fanns folk som ägde och sålde datorprogram, att världens rikaste man hade gjort sina miljarder på just sådant, de kommer inte att tro er.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

weaver73 skrev:
Så sant, så sant!
Inte lätt att ge support när man som en annan inget begriper av lunix.......linux var det ja  ;D ......men kuben är skoj iallafall.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Urban Anjar skrev: Onekligen gör ni en fantastisk insats med frivilliga medel. Helt fantastisk. Ubuntu hade inte varit den succe det är utan sin community.
Den succen ar nog relativ.... nu har man vaknat och inser att det  behovs
nya tag...

Linux Mint, Automatix... slut med terminalen for gemene man.

Laste i Ubutuforums en hard diskussion kring detta.

Det behovs manga fler dumskallar an ett fatal smartskallar iframtiden
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=329976

Tungt for terminalnissarna...

;)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Bobcat skrev: Inte lätt att ge support när man som en annan inget begriper av lunix.......linux var det ja  ;D ......men kuben är skoj iallafall.
Lugn, du lär dig, det är bara att hålla på. Minns också att det faktum att Linux växer så snabbt gör att kanske hälften av användarna är nybörjare. Många är säkert mycket mer nybörjare än du.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

<ot>plun, vad har hänt med prickarna på dina vokaler?  :P </ot>
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

vulfgar skrev: <ot>plun, vad har hänt med prickarna på dina vokaler?  :P </ot>
Festisen Feisty stötte på en vildsint pythonorm som rensade rent bland filerna  ;)
Nooben som skulle stoppat detta satt o sov... ;D

Nu blev det Christmas Edition som jag kan rekommendera för alla.... rubb o stubb direkt.

Minimerar supportbehov samt meningslöst terminalande... :D

Nya tänket som en gruppering inom Ubuntu driver hårt...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"