Ulsak skrev:högerklicka i dockan och det dyker upp en menyvalsruta, klicka till inställningar och kolla runt där...
Har varit inne och lekt en del men hittar ingenting.
Under View->MainDock Så finns det Default på 2d docka, kan dock inte ändra i inställningar där så lite clueless atm, om det kanske finns någon 3d plugin kanske
Du måste kryssa i "rendering" för att 3D-alternativet ska bli valbart...
Finns under inställningar>system - "Lägg till funktionalitet"
Hittar inget sånt under system :s dock så finns ju "Add functionnalities to your dock" under "Applets" men går inte att ställa in något där :S
är det så att man måste ladda ner en plugin eller något?
Jag måste återigen fråga. Har du verkligen lagt till och aktiverat cairo-docks egna förråd så du har den senaste versionen med alla plugins installerade?
farmfield skrev:Jag måste återigen fråga. Har du verkligen lagt till och aktiverat cairo-docks egna förråd så du har den senaste versionen med alla plugins installerade?
Det låter inte så...
Granterat inte, är fortfarande lite klyven på hur jag ska uppdatera och vad jag ska installera :S
farmfield skrev:Jag måste återigen fråga. Har du verkligen lagt till och aktiverat cairo-docks egna förråd så du har den senaste versionen med alla plugins installerade?
Det låter inte så...
Granterat inte, är fortfarande lite klyven på hur jag ska uppdatera och vad jag ska installera :S
Det låter inte så...
+ commentaire : #Themes sur le dépot
+ theme : @Aero
+ theme : @Amora
+ theme : @Azur
+ theme : @Bryt
+ theme : @Cobalt
+ theme : @Djoole
+ theme : @Famous_Phone
+ theme : @Glattering
+ theme : @I_Cairo
+ theme : @Tux_n_Tosh
+ theme : @Tapis_Vert
+ theme : @Ubuntu
+ theme : @Verde
+ commentaire :
cp: kan inte skapa normal fil "/tmp/cairo-dock-init": Åtkomst nekas
warning : (cairo-dock-keyfile-utilities.c:cairo_dock_write_keys_to_file:41)
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.1XSGQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.PGSGQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.Z5RGQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.M9RGQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
warning : (cairo-dock-gui-factory.c:_cairo_dock_selection_changed:309)
pas de prevue disponible
nbre de panneaux de config <- 1
plus de panneaux de config
warning : (cairo-dock-themes-manager.c:cairo_dock_manage_themes:771)
No choosed theme
--13:14:15-- http://themes.cairo-dock.org/liste.txt
=> `/tmp/cairo-dock-net-themes.V6efqO'
Slår upp themes.cairo-dock.org... 87.98.128.158
Ansluter till themes.cairo-dock.org|87.98.128.158|:80... ansluten.
HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 200 OK
Längd: 137 [text/plain]
+ commentaire : #Themes sur le dépot
+ theme : @Aero
+ theme : @Amora
+ theme : @Azur
+ theme : @Bryt
+ theme : @Cobalt
+ theme : @Djoole
+ theme : @Famous_Phone
+ theme : @Glattering
+ theme : @I_Cairo
+ theme : @Tux_n_Tosh
+ theme : @Tapis_Vert
+ theme : @Ubuntu
+ theme : @Verde
+ commentaire :
cp: kan inte skapa normal fil "/tmp/cairo-dock-init": Åtkomst nekas
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.IFUSQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.P5TSQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.A9TSQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
Error while writing data : Misslyckades med att byta namn på filen "/tmp/cairo-dock-init.JBUSQU" till "/tmp/cairo-dock-init": g_rename() misslyckades: Operationen inte tillåten
warning : (cairo-dock-gui-factory.c:_cairo_dock_selection_changed:309)
pas de prevue disponible
nbre de panneaux de config <- 1
cairo-dock: Fatal IO error 11 (Resursen tillfälligt otillgänglig) on X server :0.0.
Erikw skrev:Vilken dock ger den bästa "Dock-känslan". Dvs. likt OS X? Jag har bara testat AWN och det var någet ett år sedan minst.
Cairo-Dock går att få som OS X till 90% minst... Det följer t.o.m. ett OS X-tema med ikoner & allt, hehe...
Det där ser ovanligt ut. Menyraden ligger alltså i panelen liksom... Är det en Mac-grej och hur får man till det så (förutsatt att man vill det)? Finns det några fördelar med det?