Det är dels en nfo fil som heter: bean.nfo och en sfx fil som heter: dtSearchLinux754.sfx
Hur gör jag för att installera detta?

Jarulf skrev:Vad står i .nfo-filen? Inga installationsanvisningar?
Lars skrev:Ger kommandot file dtSearchLinux754.sfx något intressant resultat?
Unpack, .nfo, .sfx och bean. Bara för att klargöra, det är väl inte piratmaterial vi talar om?Ainigma skrev:Nä det är det som är lite konstig det står bara "unpack&install" i instruktionerna.
Inte så mycket, det är jag som virrar ihop saker och ting.Ainigma skrev:Vad har en sfx ändelse med piratkopior att göra?
En snabb blick på dtSearchs hemsida gör gällande att dtSearchs motor finns på Linux som trial, mot vilken man själv kan utveckla saker.Ainigma skrev:Men jag vet att de har haft en trialversion för linux som man kunnat ladda ner. Hittade dock inte nedladdning av linuxversion från deras sida när jag letade denna gång. Hoppas inte de inte har lagt av med linuxversionen.
Program för att indexera upp data borde det väl finnas,Ainigma skrev: Det finns alltså inget som motsvarar DTsearch i linuxvärlden såvitt jag förstår, Tracker och Beagle i all ära, men just denna effektiva specialinriktade precisionsökning på texter är det jag behöver.
Det är textfiler som jag vill indexera och söka i, tex hitta en viss information. Jag vill kunna göra precisionsökningar såsom fuzzy, boolesk, ange närheten mellan ord osv. Jag vet att det går att göra med kod via terminalen, men jag tycker det verkar besvärligt och omständigt.jsiei97 skrev:Program för att indexera upp data borde det väl finnas,Ainigma skrev: Det finns alltså inget som motsvarar DTsearch i linuxvärlden såvitt jag förstår, Tracker och Beagle i all ära, men just denna effektiva specialinriktade precisionsökning på texter är det jag behöver.
nu brukar jag bara indexera upp kod.
Men då använder jag saker som fungerar tillsammans med vim,
t.ex. ctags och cscope.
Vad vill du indexera upp och hur vill du söka?
/Johan
Konservburk skrev:Det är gissningsvis körbara binärfiler, dvs ge sfx-filen exekveringsrättigheter och kör den.
chmod 777 filnamnAinigma skrev:Konservburk skrev:Det är gissningsvis körbara binärfiler, dvs ge sfx-filen exekveringsrättigheter och kör den.
Ok, men hur gör jag då? Ska jag bara ska högerklicka och kryssa i att den ska gå att köra som ett program? Eller är det något via terminalen som behövs göras?