Firefox og Seamonkey lukkes nå jeg ser videor på You Tube

tjbergli
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Firefox og Seamonkey lukkes nå jeg ser videor på You Tube

Inlägg av tjbergli »

Hei!
Firefox lukkes ned når jeg ser videor på YouTube, ofte etter den 3. videoen. Har installert Seamonkey også, og det samme skjer der. Noen som kan hjelpe en stakkars nordmann?

Tor Johan
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Firefox og Seamonkey lukkes nå jeg ser videor på You Tube

Inlägg av eyerouge »

Hej Tor Johan....

Prova att installera / avinstallera olika flash plugins via FireFox och/eller Synaptic och se om det hjälper. Använder du ett fritt flash plugin eller Adobes? Sitter du på en 32:a eller 64:a till dator, och har du 32 eller 64 versionen installerad av Ubuntu?

Hoppas det hjälper dig i rätt riktning och att någon annan här inne kan vara mer konstruktiv än mig...
Bild
tjbergli

Inlägg av tjbergli »

Hei!

Takk for tipset!

Jeg har forsøkt å installere Adobes (?) flash-plugin (Flashplugin-nonfree) med synaptic pakkehandler. Men det ser ikke ut til å fungere. Har også lest et sted at jeg skal gi kommandoen "sodu update-flashplugin" i terminalvindu, men da får jeg bare feilmelding..... ???
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

tjbergli skrev:Firefox lukkes ned når jeg ser videor på YouTube, ofte etter den 3. videoen.
Har du väldigt lite minne i datorn? Har du swap? Vad säger kommandot free ?
tjbergli skrev:Har også lest et sted at jeg skal gi kommandoen "sodu update-flashplugin" i terminalvindu, men da får jeg bare feilmelding..... ???
Om du inte har automatisk uppdatering kan du uppdatera flashplugin-nonfree med kommandot sudo apt-get install flashplugin-nonfree (om flashplugin-nonfree inte är installerad så blir den installerad, annars samma sak som att uppdatera i Synaptic eller Update Manager.)
tjbergli

Inlägg av tjbergli »

Hei!
Maskinen er en Pentium 4 (2,8ghz) med 1,2 Mb minne. Swap-partisjonens størrelse ble vel satt automatisk ved installasjon tror jeg ??? . Har nå installert flasplugin på nytt, og det så ut til å gå greit, men hadde ingen effekt på videoene....

Tenkte å prøve å installere Ubuntu om igjen, men fikk problemer med å lese cd'n..... Prøvde også noen andre live-cd'er. Små distroer som Puppy Linux fungerte greit, men Linux Mint stoppet også opp. Kan det være en hardware-feil?

Tor Johan
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

tjbergli skrev:Maskinen er en Pentium 4 (2,8ghz) med 1,2 Mb minne.
Det är mer än tillräckligt. (Tänker att du menar 1,2 GB minne :) ) Jag har 0,93GHz och 512MB och firefox med flashplugin-nonfree fungerar ganska bra hos youtube.
tjbergli skrev:Kan det være en hardware-feil?
Vi programmerare vill ju gärna tro det. :)

Antar att Pentium 4 implicerar 32-bits Ubuntu, så är den frågan avklarad. Vad har du för grafik-kort? Har du installerat/aktiverat dess drivrutiner? Blir det bättre om du stänger av visuella effekter? (Inställningar > Utseende > Visuella effekter = None)
tjbergli

Inlägg av tjbergli »

Hei gjen!
Det gjør ingen forskjell om jeg slår av "visuelle effekter". Maskinen er en Dell Dimension 2400, og den har vel et integrert (VGA) grafikk-kort? Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg ser i alle fall ikke noe eget grafikk-kort slik jeg har sett på andre maskiner.

Det underlige er jo at jeg alltid får spilt av 3 videoer, når den 4. videoen starter lukkes programmet.

Har installert Linux Mint på en annen gammel maskin (Pentium 3), og der funker det som bare det ( selv om mye går svært tregt)

Mvh
Tor Johan
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Ett förslag bara,

har du installerat ubuntu restricted extras ?

Om inte, bör du kanske göra det.

Samma med Mediubuntu . https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Jag vet inte huruvida detta kan hjälpa dig i just detta fall, men har du inga bekymmer med att ha lite "extra godis" (som inte är helt öppen och fri mjukvara) i Ubuntu, kan det inte vara till nackdel för dig.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
tjbergli

Inlägg av tjbergli »

I'll give it a try!

Men, som et apros, så installerte jeg en variant av Puppy Linux (MacPup) på den samme maskinen idag. Og der fungerer Firefox og Seamonkey problemfritt. Så kanskje ikke det er noen hardware-feil likevel.

Tor Johan
tjbergli

Inlägg av tjbergli »

Hallo igjen!
Og takk til dere som har bidratt med hjelp. Installerte Xubuntu på pc'n idag, og nå virker alt som det skal ;D
Det ble xubuntu fordi det var den cd'n som lot seg installere. De andre stoppet opp under installasjonen..... Så nå får jeg prøve å sette meg litt inn i hvordan den fungerer ???

Mvh
Tor Johan
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"