Jag har letat och sökt runt på internet. Men inte tyckt mig finna något som passar in på det jag söker.
Tänkte skriva ut så mycket information som möjligt om min situation, så kanske det är någon gammal räv som kan hjälpa mig med mina problem

Jag är relativt ny inom "Kubuntu-livet". Visserligen har jag haft både Ubuntu och Kubuntu installerat förut, men har alltid blivit så förbannad efter ett tags användande att jag tagit bort det och installerat Windows igen. Men nu verkar utvecklingen gått framåt en hel del, även om det är lite mer pill med vissa saker än vad man är van vid i Windows. Men det är det värt tycker jag!
Rent allmänt så känns det mycket trevligare, friare och säkrare.
Nu till mitt problem. Faktiskt det enda som jag tycker är lite halvjobbigt med Kubuntu för tillfället.
Jag har försökt och försökt få min "Mass storage controller" (en i min laptop inbyggd 5-in-1 kortläsare) att fungera.
När jags stoppar i SD-kortet i läsaren så händer ingenting, och kortet syns inte heller i Dolphin. Däremot när jag öppnar konsolen och skriver:
så kommer följande upp:$ sudo lshw -class storage
Och det är ju ett tecken på att den hittar enheten antar jag...*-storage
description: Mass storage controller
product: 5-in-1 Multimedia Card Reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
vendor: Texas Instruments
physical id: 6.2
bus info: pci@0000:02:06.2
version: 00
width: 32 bits
clock: 33MHz
capabilities: storage pm bus_master cap_list
configuration: driver=tifm_7xx1 latency=64 maxlatency=4 mingnt=7 module=tifm_7xx1
Men vad krävs för att jag ska kunna få kortet mount:at och lägga in mina bilder i datorn då?
Nedan följer lite information om systemet:
Release: Ubuntu 8.10 (intrepid)
Kernel: 2.6.27-11-generic
GCC version: 2.6.27-11-generic
Windowmanager: KDE 4.2.0
Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
newdawn