bokmärken till alla browsers.....................[LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Hans Linde
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: bokmärken till alla browsers

Inlägg av Hans Linde »

Då har vi sprungit om varandra. Jag är inte så tydlig tyvärr.

Önskemål:
En alternativ browser till Firefox, som har synkade bokmärken. Backup av Bokmärken

Jag uppfattande som om vi "nästan" var framme. Men så var det inte alltså ::)
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

Hans Linde skrev:Då har vi sprungit om varandra. Jag är inte så tydlig tyvärr.

Önskemål:
En alternativ browser till Firefox, som har synkade bokmärken. Backup av Bokmärken

Jag uppfattande som om vi "nästan" var framme. Men så var det inte alltså ::)
Aha, då är jag med. Men om du inte skall synka bokmärkena mellan browsrar, utan bara backa upp dina bokärken så är det ju inga problem. Då är det ju bara att göra ett cron-kommando av tar-kommandot.

Vill du att det skall vara:
(1)
Användare 1
Användare 2
...
Användare n
som alla delar på samma bokmärken, men kör med samma webbläsare

(2)
Användare 1
Användare 2
...
Användare n
som alla skall ha backup av sina bokmärken och kör med olika webbläsare
Multiple processes can have the same database open at the same time. Multiple processes can be doing a SELECT at the same time. But only one process can be making changes to the database at any moment in time, however.
http://sqlite.org/faq.html#q5
Både Firefox, Kazekahze, Epiphany och Hv3 använder SQLite-databaser för att lagra bokärken och de tre första även för att lagra profilinställningar, historia etc. Med andra ord så skall nr 1 ovan gå att göra.
Senast redigerad av 1 djkmmo, redigerad totalt 9 gånger.
Hans Linde

Inlägg av Hans Linde »

Det är bara jag som är använde. Så det är bara en användare.

Här är mitt första inlägg och önskan. Jag trodde det var tydligt. Men.....
Jag tror att jag läste en tråd för en tid sedan om hur Bokmärken till (tex) Firefox återanvändes till flera Browsers.

Om jag missuppfattade det ....... är det svårt att skapa en funktion(progrm heter det nog) där jag kan skriva in min bokmärken, som sedan använda i alla webbläsare.
Det här skulle ha betydelse också vid backup.
Men det behöver ju också fungera så att det automatisk uppdateras om nya bokmärken kommer från en browserer.

Tanken är inte helt klar här men, jag kan ju inte vara det första som sökt funktionen.
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

Hans Linde skrev:Det är bara jag som är använde. Så det är bara en användare.

Här är mitt första inlägg och önskan. Jag trodde det var tydligt. Men.....
Jag tror att jag läste en tråd för en tid sedan om hur Bokmärken till (tex) Firefox återanvändes till flera Browsers.

Om jag missuppfattade det ....... är det svårt att skapa en funktion(progrm heter det nog) där jag kan skriva in min bokmärken, som sedan använda i alla webbläsare.
Det här skulle ha betydelse också vid backup.
Men det behöver ju också fungera så att det automatisk uppdateras om nya bokmärken kommer från en browserer.

Tanken är inte helt klar här men, jag kan ju inte vara det första som sökt funktionen.
Och med "browsers" och "webbläsare" så menar du inte bara olika instanser av samma program utan olika webbläsarprogram (som Kaz, Epiph, FF etc)? I så fall så finns det inte något sådant program eller funktion, vad jag vet, efter att våra försök misslyckdes. Ant. lagras Kaz bokmärken annorlunda i databasen jämfört med FF och då funkar det inte.
Hans Linde

Inlägg av Hans Linde »

:'(
ännu ett nederlag och ölen tog slut för i lördags.

Jag får tack för försöket. Nästa gång kansk jag har en "rimligare" ide.

Den här tråden får jag marker "FÖRSÖKT".
Skriv svar

Återgå till "Internet"