Går det att ordna en dropbox till en FTP server? Känns omständigt att behöva öppna FTP klienten när man ska slänga upp en fil lite snabbt.
En ev lösning vore kanske att skapa ett skript för Nautilus? Men hur gör man med lösenord då? Vill ju inte direkt skylta med det.
En dropbox till en FTP server? [LÖST]
En dropbox till en FTP server? [LÖST]
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: En dropbox till en FTP server?
Nautilus fixar ju att ansluta till ftp (via "Anslut till server..."), räcker inte det eller är du ute efter nån ytterligare funktion?
vanum est vobis ante lucem surgere
Re: En dropbox till en FTP server?
Doh..! Det är lätt att missa det som finns framför näsan. 

-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: En dropbox till en FTP server? [LÖST]
Ett fulare sätt är annars att kanske bara köra dropboxklienten på FTP server-datorn, och sätta destinationen för klienten till samma mapp som FTP servern servar ifrån.
Re: En dropbox till en FTP server? [LÖST]
Hm, laddade upp en fil via Nautilus och nu får jag detta felmeddelande när jag klickar på filen via Firefox:
Spelar det någon roll vilka rättigheter jag har på mina filer om jag har konto på min FTP server? Det är alltså en FTP som delar lite "publika" filer. Tänkte att man kan ju ändra så den sätter fördefinierade rättigheter på allt som laddas upp.
Antar att har med rättigheterna att göra? Använder jag min FTP klient (gFTP) går det bra.550 Failed to change directory.
Spelar det någon roll vilka rättigheter jag har på mina filer om jag har konto på min FTP server? Det är alltså en FTP som delar lite "publika" filer. Tänkte att man kan ju ändra så den sätter fördefinierade rättigheter på allt som laddas upp.