Min dator hittar varken min mobil (SE W960) eller mitt headset (Motorola H500). Ibland lyckas jag söka upp enheter med blåtand men jag är aldrig säker på vilken/vilka som är mina. Min mobil ska i vart fall ha ett namn på sig men jag får bara upp en lista liknande:
XX:XX:XX:XX:XX
Eller liknande och vad för slags sak det är (mobil, tillbehör eller dator) men inget mer. Hur tar jag reda på vilka som är mina? Har något som heter "Blåtand" (under System, Inställningar) och "Fildelning via Bluetooth" (under Tillbehör). Är det rätt program att använda?
Har problem med blåtanden på datorn!
- Martin1980
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Har problem med blåtanden på datorn!
Senast redigerad av 1 Martin1980, redigerad totalt 19 gånger.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Har problem med ublåtanden på datorn!
Hur såg det ut i själva mobilen när du letade efter anslutna enheter?
( frågar av nyfikenhet för jag ska köpa en blåtandssockel själv till min Samsung SGH -110)
( frågar av nyfikenhet för jag ska köpa en blåtandssockel själv till min Samsung SGH -110)
- Martin1980
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Kan inte påstå att jag sett något alls direkt?! Har inte uppfattat att blåtandsfunktionen i mobilen reagerat t ex.
Kan ju vara att jag ofta har mitt headset kopplat till mobilen? Att det bara går att köra en sak i taget via blåtand och att den därför inte hittar? Men jag har koppat bort headset:et från mobilen också utan att märka någon större skillnad.
Kan ju vara att jag ofta har mitt headset kopplat till mobilen? Att det bara går att köra en sak i taget via blåtand och att den därför inte hittar? Men jag har koppat bort headset:et från mobilen också utan att märka någon större skillnad.
Prova att göra tvärtom, anslut till datorn från mobilen.