Hearts of iron II och Empire Total war. Hur installerar jag?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hearts of iron II och Empire Total war. Hur installerar jag?
Som det står i rubriken. Hur installerar man igentilgen dessa spel? Har kollat runt på nätet och sökt svar och det fanns många, Men inget som passa in på mina problem.
Båda spelen måstes iaf packas upp och tror det är RAR filerna som ska packas ut. Men när jag gör det så är den nya uppackade mappen tom.
Hur ska jag göra?
Visar lite bilder också från spelet Hearts of Iron II
Dock så är det Empire Total war jag vill få igång och kommer göra allt för att det ska gå
Båda spelen måstes iaf packas upp och tror det är RAR filerna som ska packas ut. Men när jag gör det så är den nya uppackade mappen tom.
Hur ska jag göra?
Visar lite bilder också från spelet Hearts of Iron II
Dock så är det Empire Total war jag vill få igång och kommer göra allt för att det ska gå
- Bilagor
-
- Skärmbild-Hearts Of Iron Anthology [English][PCDVD][WwW.GamesTorrents.CoM] - Filbläddrare.png (97.95 KiB) Visad 2042 gånger
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Hearts of iron II och Empire Total war. Hur installerar jag?
Vissa här inne är rätt "kinkiga" (no pun intended mot någon...) när det kommer till att hjälpa folk handha piratkopierat material, som t.ex. det du har lagt upp en screenshot på kan antas vara. Det är antagligen ett brott mot diverse forumregler dessutom. För att undvika detta i framtiden kan du t.ex. ställa samma frågor men de-piratifierade 
För att besvara din fråga: Om det är windowsspel du vill köra i Ubuntu gör du bäst i att kolla på Wine-hemisdan hur pass körbara de är. De har en databas över program & spel.
För att packa upp spelen ska du helt riktigt markera en av rar-filerna och "extracta"/packa upp den. Programmet bör förstå att filernahänger ihop. Att mappen som det "packas upp till" är tom är emellertid tecken på att något antingen är fel eller att du gör något fel, eventuellt på att du inte installerat rar.

För att besvara din fråga: Om det är windowsspel du vill köra i Ubuntu gör du bäst i att kolla på Wine-hemisdan hur pass körbara de är. De har en databas över program & spel.
För att packa upp spelen ska du helt riktigt markera en av rar-filerna och "extracta"/packa upp den. Programmet bör förstå att filernahänger ihop. Att mappen som det "packas upp till" är tom är emellertid tecken på att något antingen är fel eller att du gör något fel, eventuellt på att du inte installerat rar.
-
Jag köper spel. Men detta spel Hearts of Iron II är skickat via hamaci från ett eget köpt spel faktistk, Men vi har komprimerat filen för att det skulle gå att skicka.eyerouge skrev:Vissa här inne är rätt "kinkiga" (no pun intended mot någon...) när det kommer till att hjälpa folk handha piratkopierat material, som t.ex. det du har lagt upp en screenshot på kan antas vara. Det är antagligen ett brott mot diverse forumregler dessutom. För att undvika detta i framtiden kan du t.ex. ställa samma frågor men de-piratifierade
Varför jag inte installera det själv kan bero på att jag inte har någon dvd eller cdrom i min egen dator, och nu undrar jag. Hur får jag upp det igen?
För att påpeka, Men jag är en person som inte syslar med illigal nedladdning(kan erkänna att det händer ibland med någon låt) men spel köper jag för att suporta spelindustrin. Dock dator spel är inte min sak. Jag är en konsolspelare.
men tack för ditt svar ändå. Dock har jag gjort att det du sagt med funkar ändå inte. Och spelet Hearts of Iron 2 är "silver" i wine
-
- Kontakt:
Om du gillar Hearts of Iron kanske TripleA är något för dig, eller eventuellt Wesnoth. Verkar vara samma koncept, och båda de spelen är till för Linux.
-
TribleA såg intressant ut, Men dock för lätt ut. Hearts if Iron II är det som att styra ett riktigt land och man får konsekvenser av varje handling man gör. Gillar det starkt.eyerouge skrev:Om du gillar Hearts of Iron kanske TripleA är något för dig, eller eventuellt Wesnoth. Verkar vara samma koncept, och båda de spelen är till för Linux.
Men att testa tripleA skadar väll inte
Det är den enda spelet jag vill och Empire sen är jag nöjd.
Med tanke på att Empire: Total War släpptes i förrgår blir det nog rejält svårt att få igång det i Wine.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Förbeställde spelet för 2 månades sen,,, Så jag kommer inte få igång det då tror du?dmz skrev:Med tanke på att Empire: Total War släpptes i förrgår blir det nog rejält svårt att få igång det i Wine.
Jo, i Windows, som det är gjort för.Shaaft skrev:Förbeställde spelet för 2 månades sen,,, Så jag kommer inte få igång det då tror du?dmz skrev:Med tanke på att Empire: Total War släpptes i förrgår blir det nog rejält svårt att få igång det i Wine.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
-
- Kontakt:
TripleA är en mjukvaruversion av Axis & Allies, ett av världens i särklass mest spelade och klassiska krigsspel på bordet. Det må se "enkelt" ut men jag kan garantera dig att du inte kommer bemästra spelet i första taget samt få storstryk en bra period framöver förutsatt att du spelar mot folk som kan tänka.Shaaft skrev:TribleA såg intressant ut, Men dock för lätt ut. Hearts if Iron II är det som att styra ett riktigt land och man får konsekvenser av varje handling man gör. Gillar det starkt.eyerouge skrev:Om du gillar Hearts of Iron kanske TripleA är något för dig, eller eventuellt Wesnoth. Verkar vara samma koncept, och båda de spelen är till för Linux.
Jag tror många förväxlar "ej komplext"/"ser lätt ut" med "icke-strategiskt" och använder begreppen som om de vore synonymer. Att de knappast är det framgår emellertid av en rad spel, som t.ex. Schack, som "ser lätt ut" jämfört med spelen du räknar upp och är "lätt" i den bemärkelsen att det finns färre variabler att ha koll på, men det gör inte schack till nödvändigtvis ett mindre krävande eller mindre strategiskt spel. Än viktigare: Det omvända gäller också - bara för att spel ser invecklat ut och erbjuder en miljon alternativ innebär det inte att det kommer vara svårt att bemästra eller ha någon djupare mekaniker eller strategi.
De flesta strategispelen fungerar väldigt snarlikt och går ut på samma sak samt delar extremt mycket. Så fort man inser att det har hänt väldigt lite sedan Civilization och att det enda som skiljer dem åt är settingen, småreglerna och grafiken, så kommer det kvitta vilket av dem man spelar.Men att testa tripleA skadar väll inte
Jag förslår inte att alla är likvärdiga, däremot att de flesta är tillräckligt lika för att utgöra fullvärdiga substitut om det är just tänkandet och spelandetman är ute efter. Om man däremot eftersträvar t.ex. en viss grafisk upplevelse och tycker det är väldigt viktigt hur spelet låter/ser ut kommer man givetvis föredra vissa titlar före andra. Personligen tror jag det är problematiskt eftersom man då lär missa de, från mitt perspektiv, bättre spelen då spelindustrin har fokuserat mer och mer på "häftiga 3d-effekter" och den grafiska sidan de senaste 15 åren istället för att utveckla gamla spelkoncept eller skapa nya... men det är inget som vi behöver utveckla här inne.
Edit: Det finns inte mycket som hindrar dig från att behålla ett win xp på din dator och dualboota - när du ska spela kan du bara hoppa in i Windows för att göra det, om det nu är så viktigt att spela just en särskild titel som ingen lyckats få igång i Linux. Som någon påpekade ovan så är trots allt spelen gjorda för Win - man bör alltid utgå ifrån att de inte lär fungera i ett annat system, precis som du inte försöker trycka in ett SEGA-spel i ett Nintendo

-
eyerouge skrev:TripleA är en mjukvaruversion av Axis & Allies, ett av världens i särklass mest spelade och klassiska krigsspel på bordet. Det må se "enkelt" ut men jag kan garantera dig att du inte kommer bemästra spelet i första taget samt få storstryk en bra period framöver förutsatt att du spelar mot folk som kan tänka.Shaaft skrev:TribleA såg intressant ut, Men dock för lätt ut. Hearts if Iron II är det som att styra ett riktigt land och man får konsekvenser av varje handling man gör. Gillar det starkt.eyerouge skrev:Om du gillar Hearts of Iron kanske TripleA är något för dig, eller eventuellt Wesnoth. Verkar vara samma koncept, och båda de spelen är till för Linux.
Jag tror många förväxlar "ej komplext"/"ser lätt ut" med "icke-strategiskt" och använder begreppen som om de vore synonymer. Att de knappast är det framgår emellertid av en rad spel, som t.ex. Schack, som "ser lätt ut" jämfört med spelen du räknar upp och är "lätt" i den bemärkelsen att det finns färre variabler att ha koll på, men det gör inte schack till nödvändigtvis ett mindre krävande eller mindre strategiskt spel. Än viktigare: Det omvända gäller också - bara för att spel ser invecklat ut och erbjuder en miljon alternativ innebär det inte att det kommer vara svårt att bemästra eller ha någon djupare mekaniker eller strategi.
De flesta strategispelen fungerar väldigt snarlikt och går ut på samma sak samt delar extremt mycket. Så fort man inser att det har hänt väldigt lite sedan Civilization och att det enda som skiljer dem åt är settingen, småreglerna och grafiken, så kommer det kvitta vilket av dem man spelar.Men att testa tripleA skadar väll inte
Jag förslår inte att alla är likvärdiga, däremot att de flesta är tillräckligt lika för att utgöra fullvärdiga substitut om det är just tänkandet och spelandetman är ute efter. Om man däremot eftersträvar t.ex. en viss grafisk upplevelse och tycker det är väldigt viktigt hur spelet låter/ser ut kommer man givetvis föredra vissa titlar före andra. Personligen tror jag det är problematiskt eftersom man då lär missa de, från mitt perspektiv, bättre spelen då spelindustrin har fokuserat mer och mer på "häftiga 3d-effekter" och den grafiska sidan de senaste 15 åren istället för att utveckla gamla spelkoncept eller skapa nya... men det är inget som vi behöver utveckla här inne.
Edit: Det finns inte mycket som hindrar dig från att behålla ett win xp på din dator och dualboota - när du ska spela kan du bara hoppa in i Windows för att göra det, om det nu är så viktigt att spela just en särskild titel som ingen lyckats få igång i Linux. Som någon påpekade ovan så är trots allt spelen gjorda för Win - man bör alltid utgå ifrån att de inte lär fungera i ett annat system, precis som du inte försöker trycka in ett SEGA-spel i ett NintendoAtt det sedan finns folk som släppt Wine är ingen garanti eller egentlig lösning - Wine kommer aldrig att kunna köra allt som skapas för Win, och det är det nog ingen som siktar på heller. http://www.reactos.org/sv/index.html är däremot ett projekt som är närmare till hands på den fronten.
Längsta inlägget jag sett

Men Hearts of Iron II är ett historiskt spel och man kan spela bla Sverige eller andra nordiska länder, och även ändra historiska händelser. Sen kan jag nog säga att HOE II är det bästa spel av denna typ jag spelet, Men blir beroende av det även om det har några år på nacken.
Men Empire Total war vill jag ha pga stirderna och sjukt häftiga och båtstrider. Samt att man kan spela som stormakts Sverige.
Detta får du vända dig till mindre seriösa forum för.
*Låst*
*Låst*
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!