Finns det något sätt att göra gnome-panelen mer lik panelen i KDE4?
Tycker att KDE4 är alldeles för buggigt o inte lika trevligt som gnome så det är därför jag inte vill köra KDE4.
Men jag gillar utseendet på KDE4 panelen.
Går det att få snyggare inramning av applikationerna nere på baren och dyl i gnome-panelen?
Göra Gnome-Panelen snyggare?
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Göra Gnome-Panelen snyggare?
Jag har nyligen pillat en del med gnome-panelen och du kan leka en del genom att titta på möjligheterna i "gconf-editor".
Det är inte så många som vet något om KDE här så vänta inte länge. Men du kan ju ha tur.
Med compiz och screenlets daemon kan du "få till det" utan att "krångla" med KDE
.
Det är inte så många som vet något om KDE här så vänta inte länge. Men du kan ju ha tur.
Med compiz och screenlets daemon kan du "få till det" utan att "krångla" med KDE

-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
aha, ska ta o kolla i gconf, hade inte tänkt på det faktiskt.
Visste inte att man kunde göra något med panelen med hjälp av screenlets dock.
Hur menar du att du kan modifiera den med compiz?
Visste inte att man kunde göra något med panelen med hjälp av screenlets dock.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Du har rätt. Det är var mera en ide att leka.Visste inte att man kunde göra något med panelen med hjälp av screenlets dock.
och det du kan göra i gconf-editor är att minska begränsade saker som du i inställningarna.

mao ville kde så är det nog kde

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
'Ramen' där hänger ihop med vilket tema som används. Plocka nerScrotzaN skrev:Finns det något sätt att göra gnome-panelen mer lik panelen i KDE4?
Tycker att KDE4 är alldeles för buggigt o inte lika trevligt som gnome så det är därför jag inte vill köra KDE4.
Men jag gillar utseendet på KDE4 panelen.
Går det att få snyggare inramning av applikationerna nere på baren och dyl i gnome-panelen?

Bakgrunden på en panel kan du skapa själv, antingen från 'scratch' i t.ex. GIMP, eller som jag, genom att ta en screenshot med ett fönster öppet och beskära ner ett, en pixel bred och (t.ex.) 24 pixel högt, 'snitt' från fönsterlisten och sedan ange den som bakgrundsbild i panelinställningarna...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<