PHP problem [löst]

olago
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

PHP problem [löst]

Inlägg av olago »

Hej! Jag har problem med att Ubuntu/Firefox (?) inte längre vet vad det ska göra när den stöter på en PHP fil. Jag får frågan om den ska köras med ett visst program eller sparas på disk. Jag provade några olika program för GPS navigering, web-design mm som jag sedan avinstallerade. Tror problemen kom efter avinstallationerna. Problemet är värst i samband med hemsidor, men jag tror även att en del program bara "dör" helt abrupt. Ett exempel är Kompozer som jag försökt använda men avinstallerat för att det bara hängde sig och dog. Om någon vet vad jag ska fixa för att få saker att fungera igen är jag tacksam för svar..
Senast redigerad av 1 olago, redigerad totalt 11 gånger.
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

Re: PHP problem

Inlägg av Barre »

Detta låter lite konstigt eftersom PHP-filer exekveras på serversidan, och inte på klienten.

Det skulle innebära att samtliga serversidor (inklusive detta forum) inte skulle fungera??

Eller är det när du "surfar" till din egna server, och råkat konfigurera din web-server lite konstigt?
Förklara gärna vart/hur du surfar när det inte fungerar....
olago
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: PHP problem

Inlägg av olago »

Hej Du har en klockren förklaring. Problemet är när jag surfar till externt webhotell. Tex bytt från "inkorg" till "skickat" mappar. Webhotellet redovisar sina servrar dåligt, men jag körde en koll på DNS adresser där det visar sig att en av deras servrar inte svarar/ligger nere. Den har varit nere i tre dagar nu... tack för hjälpen. (Hmm.. för mycket mail-strul.. det är nog dags att byta webhotell nu.) Att Kompozer mfl program plötsligt dör, har nog en annan förklaring. När jag hittar en konsekvens i det beteendet återkommer jag gärna med en ny tråd. Stort TACK!
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"