Trådlösa nätverket försvann vid uppgradering till 9.04

Farbror
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Trådlösa nätverket försvann vid uppgradering till 9.04

Inlägg av Farbror »

Har helt problemfritt nu kört 8.10 (en riktigt bra dist - ALLT har bara funkat från början, t.o.m att logga in på arbetsplatsens gamla win-server och installera alla nätverksskrivare!) och kunde inte hålla fingrarna i styr längre utan uppgraderade till 9.04. Allt funkade bra och allt fungerar hitintills mycket bra - förutom det trådlösa nätverket på min Dell Latitude D510.

Jag ser alla nätverk och styrkan i signalen. Men jag kommer inte åt nätverken - datorn försöker gång på gång, men jag får alltid upp dialogrutan för att skriva in lösenord. Raderar då installationen, installerar det på nytt, skriver in lösen och försöker igen - men hela tiden med samma klena resultat.

Men som sagt, i övrigt har inget krashat eller låtit bli att funka.

/Jörgen
Emil.s
Kontakt:

Re: Trådlösa nätverket försvann vid uppgradering till 9.04

Inlägg av Emil.s »

Installera och konfigurera K/X/Ubuntu ‹ Hårdvara -> Experimentverkstad - Ubuntus Utvecklingsversion

Funkar det om du kör från senaste live-CDn?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Farbror
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Trådlösa nätverket försvann vid uppgradering till 9.04

Inlägg av Farbror »

Emil.s skrev:Installera och konfigurera K/X/Ubuntu ‹ Hårdvara -> Experimentverkstad - Ubuntus Utvecklingsversion

Funkar det om du kör från senaste live-CDn?
Det tog lite tid att få till - 0,5 i hastighet och fight om bandbredd med barnens bollibompaspelande...

Det funkar helt problemfritt från Live-CD:n. Tryckte i en äldre hdd och installerade - problemfritt med nätverk och allt annat jag hunnit testa. Det är således bara vid uppgradering problem tillstötte. Testade att avinstallera alla trådlösa nätverk och nyinstallera dem, men fortsatt utan framgång.

/Jörgen
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"