Det jag vet är att samma dator finns med just den processor som jag har liggande - men kanske är även moderkortet annorlunda då. Tyvärr har jag svårt att tyda det.
/Jörgen
"Garantin har gått ut - tyvärr." "Men kan ni inte svara på en fråga som borde vara ganska enkel för er?" "Nej tyvärr, vi tar bara supportärenden inom garantitiden."Barre skrev:eller ännu enklare, kontakta Dell Supporten och fråga ;-)
Strålande - tack. Och som jag letat utan att funnit något vettigt. Det verkar ju kunna gå vägen. Skall nu bara skruva isär den trasiga HP-maskinen och kolla vilken Pentium M det är - det fanns ju några att välja mellan, i vanlig ordning...djkmmo skrev:Här är en tråd som behandlar samma fråga: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=45168. Se det näst sista inlägget i den tråden.
Chipet du har är ett Intel 910GML
Då Banias finns i hastigheter från 900 MHz - 1,7 GHz och Dothan verkar vara den enda Pentium M som finns i utförande i högre hastigheter så borde (se det fetlagda överst i inlägget...) du kunna uppgradera processorn. Dock hittar jag ingen som är exakt 1,9 GHz; det närmaste är 1866 MHz. Är det en sådan du har?910GML will support a Dothan(90nm,400fsb) Pentium M; Banias(130nm,400fsb) is not supported.
Jag förstår att inga garantier kan gesdjkmmo skrev:Jag ger absolut inga garantier för att följande är rätt!
Om man läser länken som jag postade tidigare så står det att:Då Banias finns i hastigheter från 900 MHz - 1,7 GHz och Dothan verkar vara den enda Pentium M som finns i utförande i högre hastigheter så borde (se det fetlagda överst i inlägget...) du kunna uppgradera processorn. Dock hittar jag ingen som är exakt 1,9 GHz; det närmaste är 1866 MHz. Är det en sådan du har?910GML will support a Dothan(90nm,400fsb) Pentium M; Banias(130nm,400fsb) is not supported.
Den kommer dock bara att fungera med 400 MHz FSB, om ovanstående info stämmer. Det betyder att den bara kommer att gå med 1400 MHz iaf.