Synaptic Problem
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Synaptic Problem
När jag ska söka efter något program i Synaptic så får jag inte fram programmet? Jag skriver exempelvis "emerald" eller "miro" men ingen av dessa dyker upp i Synaptic och inget annat program heller när jag söker.
Men söker jag exempelvis på Miro eller något sådant i "Lägg till/ta bort Program" så får jag upp det men inte i Synaptic.
Vad är det som är fel? Hur fixar man detta?
Gjorde en ominstallation av systemet igår nämligen.
Men söker jag exempelvis på Miro eller något sådant i "Lägg till/ta bort Program" så får jag upp det men inte i Synaptic.
Vad är det som är fel? Hur fixar man detta?
Gjorde en ominstallation av systemet igår nämligen.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Synaptic Problem
Mycket mystiskt fel. Har du testat att söka i terminalen med
?
Kod: Markera allt
apt-cache search miro
-
Miro installerade jag redan från Lägg till/ta bort innan 
Men jag prövade med filezilla men icke, dyker inte upp i Synaptic alls kvittar vad jag söker på blir ingen träff i Synaptic.

Men jag prövade med filezilla men icke, dyker inte upp i Synaptic alls kvittar vad jag söker på blir ingen träff i Synaptic.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Prova att uppdatera dina programlistor med hjälp av terminalen.
sudo apt-get update
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
Jag prövade med
Och sökte på Filezilla, men Synaptic ger inga resultat. Men jag kan bläddra manuellt i Synaptic bland alla program och installera men inte söka och få träffar.
sudo apt-get update
- JeyPeyy
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Söker du i snabbsök-fältet eller trycker du på "sök"? Det borde inte spela någon större roll, men att trycka på sök brukar funka bättre.
Annars kan du också testa att gå till Inställningar=>Filter, trycka på sökfilter och Markera allt (Ifall inte allt är markerat).
Annars kan du också testa att gå till Inställningar=>Filter, trycka på sökfilter och Markera allt (Ifall inte allt är markerat).
-
Allt va redan markerat under Sökfilter? Jag kör både på snabb och "vanlig" sökning inne i Synaptic men inget av det hjälperJeyPeyy skrev:Söker du i snabbsök-fältet eller trycker du på "sök"? Det borde inte spela någon större roll, men att trycka på sök brukar funka bättre.

Får fortfarande inga träffar vid några sökningar.
-
Jag har nu löst detta problem.
Efter att ha kållat på Ubuntus internationella forum så fick jag reda på att detta är en känd bug i Intrepid, bugrapport finns här: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/288797
Jag löste detta med så nu funkar sökningar igen i Synaptic och man får träffar vid sök.
Efter att ha kållat på Ubuntus internationella forum så fick jag reda på att detta är en känd bug i Intrepid, bugrapport finns här: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/288797
Jag löste detta med
sudo update-apt-xapian-index