Kompozerbuggen!
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kompozerbuggen!
Är det nån som har några idéer hur man löser den? jag har sökt på sourceforge men där finnes ej nån lösning. Det flesta verkar ha fått problemet i samband med intrepid.
Bakgrund: Man startar programmet. Men så fort man försöker redigera något i menyn så dyker den.
Bakgrund: Man startar programmet. Men så fort man försöker redigera något i menyn så dyker den.
- AntonPetts
- Kontakt:
Re: Kompozerbuggen!
Vad får du för felmeddelande om du kör den i terminalen?
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
- Ulsak
Man hinner att redigera lite sen rasar det ihop. Kan det vara att ett fel på min glib-version?
Kod: Markera allt
ulsak@xxxxx:~$ kompozer
(gecko:7471): GLib-GObject-WARNING **: /build/buildd/glib2.0-2.18.2/gobject/gsignal.c:3075: signal name `text_changed::delete' is invalid for instance `0xa5b7850'
(gecko:7471): GLib-GObject-WARNING **: /build/buildd/glib2.0-2.18.2/gobject/gsignal.c:3075: signal name `text_changed::insert' is invalid for instance `0xa5b7850'
(gecko:7471): GLib-GObject-WARNING **: /build/buildd/glib2.0-2.18.2/gobject/gsignal.c:3075: signal name `text_changed::insert' is invalid for instance `0xa5b7850'
Segmentation fault
ulsak@xxxxxx:~$
Re: Kompozerbuggen!Menar du www.kompozer.net
I så fall så håller Fabien på att skriva om programvaran till gtk och alphan som jag testar fungerar mycket bra men som sagt ,programmet håller på att uppdateras till v 0.8
- Ulsak
Coolness! Tack för beskedet, Rob. Hoppas det dyker upp en deb. snart...
- Solbacken
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
I dag blev jag riktigt glad. Jag laddade hem och testade version 0.8 och se på f-n. För första gången funkar Kompozer för mig.
Hittills har programet dykt så fort jag dragit ner en meny och terminalen har förkunnat "Segmention fault" eller nåt sånt, oavsett vilken dator jag installerat den i.
Det måste varit betydligt fler än jag som råkat ut för det.
http://sourceforge.net/projects/kompozer
Hittills har programet dykt så fort jag dragit ner en meny och terminalen har förkunnat "Segmention fault" eller nåt sånt, oavsett vilken dator jag installerat den i.
Det måste varit betydligt fler än jag som råkat ut för det.
http://sourceforge.net/projects/kompozer
http://downloads.sourceforge.net/kompoz ... 206.tar.gzUlsak skrev:Coolness! Tack för beskedet, Rob. Hoppas det dyker upp en deb. snart...
Döp om mappen:
Kör sedan programmet från din uppackade mapp:~/.kompozer
Kod: Markera allt
./kompozer

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Ulsak
Re: Kompozerbuggen! [LÖST]
Det verkar fungera finfint, tack Hund!